Comertul online = 1/3 din veniturile comerciale totale, in unele tari europene
Irlanda, Cehia si Belgia au fost liderii europeni ai e-commerce-ului, in 2022, cand vine vorba despre procentul reprezentat de vanzarile pe Internet din veniturile comerciale totale, noteaza practicalecommerce.com, citand date marca Eurostat. Conform datelor biroului statistic al Uniunii Europene, acest procent a fost de 33% in Irlanda, 30% in Cehia si 29% in Belgia. Pe urmatoarele locuri s-au plasat: Luxemburg si Suedia (ambele cu 26%), Danemarca (24%), Slovacia (23%), Norbegia, Tarile de Jos, Spania si Ungaria (toate cu 20%).
Conform Statista, veniturile online din Europa vor totaliza 902,26 miliarde $, in 2027 (ceea ce inseamna o crestere de 42,79%, fata de cele 631,9 miliarde $ din 2023). In august anul acesta, conform Similarweb, Amazon era cel mai vizitat marketplace online din Europa (exceptand Marea Britanie), cu 1,3 miliarde de vizite lunare. Pe urmatoarele locuri in top 3 se plasau eBay (peste 474 de milioane de vizite/luna) si marketplace-ul polonez Allegro (aproape 199 de milioane de vizite/luna).
In 2022, marketplace-urile cu cele mai mari venituri au fost Amazon (513,98 miliarde $), marketplace-ul rus Wildberries (17,8 miliarde $) si cel german Zalando (10,9 miliarde $), noteaza aceeasi sursa, citand date marca CNBC si Yahoo Finance.
Comentariu ( 1 )
[…] Comertul online = 1/3 din veniturile comerciale totale, in unele tari europene – ECOMpedia […]