Comenzi pe site-uri de ecommerce (cand trebuiesc onorate)

Intrebare

Salut,

Daca ati vazut recent, un retailer online de produse IT a avut recent ori o campanie de marketing ori o eroare in sistem (vezi mai multe aici: http://www.dcnews.ro/2013/05/televizoare-lcd-noi-vandute-cu-49-de-lei-vezi-motivul/ ).

Din cauza faptului ca ma aflu si eu printre cei care au avut comenzi plasate pentru acest televizor, ma astept sa primesc un telefon de la ei in care imi vor spune ca, comanda nu v-a putea fi onorata.

As vrea sa va intreb care sunt obligatiile magazinului din punct de vedere al onorarii comenzilor. In ce conditii putem determina magazinul sa ne livreze produsul?

Topic deschis 0
Chestiuni legale Situatii de criza Tudor S. 6 ani 3 raspunsuri 267 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 3 )

  1. Salut Tudor,
    Ai vazut ca noi suntem aici o comunitate care se adreseaza proprietarilor de magazine online. Ceea ce nu inseamna ca nu-ti vom raspunde.

    Ar trebui sa consideram ca acest comerciant a avut buna credinta, si ce s-a intamplat a fost o eroare in sistem.
    Cf legii se poate ca magazinul cu princina sa nu onoreze comenzile, are aceasta posibilitate, insa depinde numai de el daca va alege sau nu sa le onoreze. Nu putem raspunde noi la intrebarea pusa de tine.

    Alte discutii pe aceeasi tema aici:
    https://ecompedia.ro/ce-se-intampla-daca-publici-pe-magazin-un-pret-gresit-trebuie-sa-vinzi-la-acel-pret.html

  2. Altfel.. avem OG 130/2000 care spune:

    “CAPITOLUL III
    Executarea contractului la distanta
    Art. 11. – (1) Comerciantul trebuie sa isi indeplineasca obligatiile contractuale in termen de cel mult 30 de zile de la data la care consumatorul a transmis comanda, cu exceptia cazului in care partile au convenit altfel.”

    Adica o comanda trebuie onorata in maxim 30 de zile de la semnarea contractului la distanta, sau… pe romaneste, de la primirea acelui email de confirmare a comenzii daca nu e prevazut expres in termeni si conditii alt moment ca si moment de “semnare a contractului”.

    Tot din articolul 11, og 130/2000, mai citim:
    ” (2) Comerciantul, in cazul in care nu poate executa contractul din cauza ca produsul sau serviciul nu este disponibil, trebuie sa informeze consumatorul despre aceasta indisponibilitate, iar sumele pe care acesta le-a varsat ca plata trebuie rambursate de comerciant in cel mai scurt timp, dar nu mai tarziu de 30 de zile.
    (3) Comerciantul poate livra consumatorului un produs sau serviciu de o calitate si pret echivalente cu cele solicitate, numai daca acest lucru a fost prevazut inainte de incheierea contractului si/sau in contract, astfel incat consumatorul sa fie informat in mod clar despre aceasta posibilitate.”

    Link-ul catre OG 130/2000:
    http://www.legi-internet.ro/index.php?id=59

  3. Salut Liviu,

    Iti multumesc pentru raspunsul tau detaliat. Cunosc si apreciez foarte mult comunitatea Ecompedia pentru raspunsurile la obiect legate de ecommerce.

    Cred ca cel mai bine la aceasta intrebare imi puteau raspunde proprietarii de magazine care s-au mai confruntat cu aceasta problema si de aceea am postat aici.

    Va multumesc inca odata pentru ajutor si va doresc o zi buna!

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.