Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Coletaria.ro: volumul de colete livrate din UE catre Romania s-a dublat, in primele luni din 2021

Incepand din 2020, nivelul comertului transfrontalier in reteaua Coletaria.ro a crescut accelerat, din Romania in strainatate, dar mai ales in sens invers (din strainatate catre Romania), anunta compania, intr-un comunicat de presa. Varful a fost inregistrat in primele luni din 2021, cand volumul de colete din Uniunea Europeana catre tara noastra s-a dublat, raportat la perioada similara a anului trecut.

„Comertul online cross-border bidirectional isi va mentine trendul ascendent accelerat pe tot parcursul anului, datorita interesului magazinelor online europene de a se extinde dincolo de granite. Peste 85% dintre magazinele online care aleg serviciile Coletaria.ro livreaza sau au in plan sa livreze cross-border. In prezent,  aproximativ 80% din livrarile cross-border reprezinta colete care intra in Romania si 20%, expeditii dinspre Romania catre UE”, transmite Alexandr Jeleascov (foto, CEO Coletaria.ro).

In topul produselor achizitionate din Romania si livrate in strainatate se gasesc carti, produse din segmentul Health & Beauty, Fashion, produse pentru copii, jucarii, articole sportive, Gaming si accesorii IT. In acelasi timp, categoriile cele mai comercializate din strainatate in Romania sunt: IT&C si Fashion, urmate de accesorii, gadgeturi, produse Health & Beauty, produse destinate copiilor, articole sportive, Home & Deco si auto-moto.

Pentru 2021, estimarile Coletaria.ro (care face parte din grupul Packeta, cu cea mai mare retea de puncte pick-up din Europa Centrala si de Est) vizeaza o crestere de pana la 30% din totalul coletelor procesate pe segmentul transfrontalier. Estimarea vine in contextul investitiilor facute de companie in: noi linii de transport (in Romania), echipamente logistice (pentru eficientizarea procesarii volumelor mari de comenzi), cresterea de 4 ori a numarului de angajati in ultimul an si integrarea cu platforme de e-commerce Open Source si SaaS-uri.

Pentru a sprijini magazinele online sa livreze mai eficient in pietele in care activeaza, Coletaria.ro a dezvoltat un parteneriat strategic cu Innoship, agregatorul de servicii de curierat numarul 1 din Romania. Innoship optimizeaza interactiunile dintre retaileri si curieri, eficientizand costurile aferente serviciilor de curierat cu pana la 25% si crescand performanta de livrare cu pana la 15%, printr-o alocare dinamica a comenzilor, in functie de criteriile selectate de retailer in platforma.

„2021 se remarca, atat in Romania, cat si in Europa Centrala si de Est, printr-o adoptie accelerata de catre magazinele online a optiunilor de livrare alternative, precum puncte pick-up sau lockere, ca raspuns la cererea clientilor pentru flexibilitate. Inca din primele zile de la implementare, aproximativ 15% din clientii finali aleg punctele pick-up sau lockerele ca optiune de livrare preferata. Parteneriatul strategic Innoship – Coletaria.ro joaca un rol important in efortul de a sustine companiile de retail si e-commerce, in demersul de a vinde accelerat, atat in piata locala, cat si in pietele internationale, la costuri operationale optime, si cu o calitate superioara a serviciilor, printr-un acces rapid la cea mai mare retea de puncte pick-up din Europa Centrala si de Est”, explica Daniel Nicolae (CEO & Cofondator Innoship).

Coletaria.ro le ofera clientilor o infrastructura logistica bine pusa la punct, bazata pe o experienta multinationala, in vederea simplificarii procesului de livrare nationala si internationala. Prin integrarea cu Coletaria.ro, magazinele online au acces la o varietate de servicii de livrare locale si internationale: livrarea la puncte pick-up, lockere, home delivery, etc. De asemenea, oportunitatea de extindere rapida a afacerii este foarte mare, din punct de vedere logistic, magazinele putand accesa peste 75 de transportatori, din cele 35 de tari in care livreaza Coletaria.ro. Totodata, intregul flux logistic implica customer service dedicat, adrese de retur in toate cele 35 de tari, serviciu de consultanta pe segmentul transfrontalier, etc.

Cele mai accesibile piete pentru comerciantii online din Romania sunt tarile vecine (Ungaria, Bulgaria si Grecia), dar si Europa Centrala si de Est, unde costurile asociate expeditiilor de colete sunt fezabile atat pentru vanzatorii romani, cat si pentru clientii de acolo. Atunci cand fac pasul in comertul transfrontalier, vanzatorii din Romania se indreapta natural catre diaspora, care reprezinta un segment considerabil de cumparatori in Europa Centrala si de Vest.

Leave a reply