Clientul nu vrea sa isi plateasca taxele de retur

Intrebare

Clientul nu vrea sa isi plateasca taxele de retur, adica el vrea ca noi sa ii platim curierul sa vina sa i-a produsele. ma ameninta ca depune plangere.
Noi asa avem pe site, va rog sa imi spuneti daca este gresit ceva ?
si ce se poate intampla daca depunde plangere. Noi nu am refuzat sa primim returul

RETURNAREA PRODUSELOR
Atentie!! Coletele se vor trimite inapoi doar prin curier rapid. Iar in colet, se va pune, langa produs, o coala A4 cu numele si contul bancar, in care vor fi returnati bani. Banii vor fi trimisi inapoi in 15-20 zile lucratoare! Multumim pentru intelegere!

Produsele se pot returna in maxim 14 zile calendaristice de la primirea coletului.

In vederea returnarii produselor trebuie respectati urmatorii pasi:

– Produsele trebuie returnate in aceeasi stare cum au fost trimise;
– Nu trebuie sa poarte urme de purtare;
– Trebuie sa contina etichetele si documentele cu care au fost trimise;
– Nu se accepta colete cu ramburs;
– Cheltuielile transportului de retur vor fi suportate de catre client;
– Este alegerea dvs daca doriti banii inapoi sau un alt produs.
– Contravaloarea produselor va fi returnata in maxim 15-20 zile lucratoare, prin transfer bancar.

Topic deschis 0
Business florin radu 3 years 11 raspunsuri 27 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 11 )

  1. Am dat si eu peste multe idioate de genul asta, multe suna cu gura mare ca sa vina curierul acum sa-mi aduca banii, specimene, e plin de ele. Am vorbit cu cineva de la OPC si mi-a spus ca nu iau in seama aceste reclamatii.

  2. Apropo, daca produsul este defect, platim noi returul.

  3. Eu stiu ca legea spune ca ii platesti returul. Inclusiv transportul pe care l-a platit initial.

  4. doar ca banii trebuie returnati in maxim 10 zile daca imi amintesc corect

  5. Nu as face mare tam tam avand in vedere TOS ilegal care il ai. Banii se returneaza in 14 zile calendaristice din momentul solicitarii returului. Produsele se pot returna si intr un an, cererea de retur poate fi facuta in maxim 14 zile de la primirea lor. Nu poti obliga clientul sa ri returneze doar cum vrei tu ( curier ).

  6. @cristian- ce spui tu parerea mea e putin gresit.Daca eu ti-am oferit un seviciu door-to-door de ce eu ca persoana juridica ar trebui sa ma deplasez unde vrei tu? asta legat de curier.
    si cum sa trimiti bani pana nu ai produsul sa vezi daca e defect daca e din vina lui. cum am si patit sa ii trimit un tricou perfect si sa ajunga la mine rupt pt ca l-a fortat.
    si produsele cum sa aiba dreptul sa le trimita si dupa 1 an. daca e un laptop sa zicem daca il tine in cutie dupa 1 an se devalorizeaza oricat de perfect ar fi starea lui.
    nu cred ca emag alte firme mai mari nu ar face tam tam.

  7. Cristian pai cum vine asta, face cerere de retur si sunt obligat sa-i dau banii in 14 zile, dar returul ce garantie am ca-l mai trimite?

  8. conform oug 34/2014
    http://www.anpc.gov.ro/anpcftp/legislatie/oug_34_140616.pdf

    art 13. – obligatiile profesionistului
    * Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea
    consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai
    târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere
    * Profesionistul rambursează sumele menţionate la alin. (1) folosind aceleaşi modalităţi de plată ca
    şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială
    * profesionistul nu este obligat să ramburseze costurile
    suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea
    standard oferită de profesionist
    * profesionistul poate amâna rambursarea până la data recepţionării
    produselor

    art 14. – obligatiile consumatorului
    * consumatorul returnează produsele sau le înmânează profesionistului sau unei persoane autorizate
    de profesionist să recepţioneze produsele, fără întârziere nejustificată şi în decurs de cel mult 14 zile
    de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere
    * Consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea produselor
    * Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată
    din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor
    şi funcţionării produselor

    atentie!!! textele sunt partiale (am extras partile importante pt cazul comun de vanzare online);

    atentie2!!! daca in momentul cumpararii clientul nu este corect si complet informat asupra drepturilor lui (inclusiv de cele de mai sus).. atunci clientul nu mai are nici o obligatie la retragere, nici macar plata transportului de retur, iar termenul de retragere se mareste semnificativ.

    ps. legea mentionata mai sus (ordonanta de fapt) ar trebui citita macar o data de orice comerciant online

  9. bun si aceata informare cum se face? eu pe site am un buton care confirma fiecare client ca a citit termeni cu conditile.
    este suficient ?

  10. Florin: da, dar termenii trebuie sa fie conform legii.
    Ciprian OLARU a spus foarte bine, in acest caz, clientul nu are nici o datorie fata de magazin pentru ca nu a fost informat corect si legal, din punctul meu de vedere, m as duce personal sa ii ridic produsul, sa ii dau banii impreuna cu scuzele mele. Altfel, e de minim 50 mil deranjul ANPC.

  11. Ce ati scris dvs nu se pot numi “termeni si conditii”, le percep ca niste racneli fara noima. Nu este de mirare ca aveti probleme cu clientii. Constultati o casa de avocatura pentru a fi pus la punct dpdv legal

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.