Chinezii de la PDD (Temu) se impun in SUA mult mai eficient ca Alibaba
Aplicatia e-commerce Temu are 52 de milioane de utilizatori activi lunar in Statele Unite, la doar un an de la lansare, anunta wsj.com, citand date marca Sensor Tower. Prin urmare, valoarea de piata a companiei care o detine (PDD) a crescut cu 78% in 2023, pana la 195,9 miliarde $, depasind rivalii de la Alibaba (190,5 miliarde $), pentru prima data in istorie.
PDD detine acum cele mai valoroase actiuni chineze in domeniul e-commerce si doua platforme online de succes: Temu si Pinduoduo. Pana si Jack Ma (fondatorul Alibaba) a felicitat compania concurenta PDD pentru rezultatele recente, indemnandu-si angajatii sa vina cu idei, comentarii si sugestii inovatoare, pentru a-si recapata pozitia fruntasa.
Desi veniturile PDD au fost mai mici decat o treime din veniturile Alibaba, in ultimul trimestru, cea dintai companie asiatica se dezvolta mult mai rapid. In iulie-septembrie 2023, PDD a avut venituri cu 94% mai mari YoY (de 68,8 miliarde yuani, echivalentul a 9,7 miliarde $) , in timp ce Alibaba a crescut doar cu 9%! In SUA, Temu s-a impus cum Alibaba nu a reusit niciodata sa o faca, iar in China aplicatia Pinduoduo a depasit si Taobao (detinut de Alibaba), si JD.com.
Fondata in 2015, PDD a pierdut bani ani buni si a inceput sa devina profitabila abia in 2021. Goldman Sachs estimeaza ca valoarea bruta a marfii Temu in ultimul trimestru a fost de 6,5 miliarde $, de doua ori mai mult decat in trimestrul anterior. Banca amintita noteaza ca Temu a adus in buzunarele companiei-mama in jur de 28% din venituri, in acest trimestru.
Comentarii ( 2 )
[…] o medie de 92,2 milioane de vizite lunare. Asa cum scriam recent, aplicatia Temu s-a impus in SUA mult mai eficient ca rivalii de la […]
[…] (si doar in perioada septembrie-decembrie 2023) Temu a cheltuit 517 milioane $! Aici, Temu a strans 52 de milioane de utilizatori activi lunar, in doar un an de la […]