Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

China: pietele s-au mutat online, volumul tranzactionat depasind 28,4 miliarde $

Chinezii isi cumpara din ce in ce mai des legume si fructe proaspete online, scrie xinhuanet.com, volumul e-commerce tranzactionat in 2018 depasind 200 miliarde yuani (echivalentul a 28,4 miliarde $), conform datelor adunate de firma de consultanta iResearch. Pana in 2022, cifra va ajunge la 700 miliarde yuani! In tara asiatica, pietele traditionale de inchid in jurul orei 19:00, iar chinezii nu se mai grabesc spre ele dupa ce termina serviciul: comanda online ingredientele de care au nevoie, le gasesc acasa cand ajung si se pun pe gatit fara sa mai piarda timp. Tinerii spun ca motivele pentru care prefera pietele virtuale tin de faptul ca nu stiu sa aleaga legumele, ca se tem sa nu fie inselati la pret si ca doar batranii mai merg la piata.

In numeroase orase chinezesti exista platforme alimentare online (ca Dingdong, Freshippo sau Miss Fresh), care livreaza non-stop comenzi, dupa ce gigantii e-commerce locali (Alibaba, JD.com) au investit in lantul logistic aferent. In paralel, pietele clasice nu inchid ochii la noile tendinte: celebra piata Sanyuanli din Beijing (care ofera carne, fructe, legume si condimente din toata lumea comunitatii de expati si hotelurilor de 5 stele din zona) planuieste sa lanseze un serviciu online de livrari de produse proaspete. „Pietele traditionale ale fermierilor pot avea in continuare un loc pe piata imensa a produselor proaspete, daca imbunatatesc experienta clientelara si asigura calitatea. Nu strica deloc sa vanda si online”, este de parere Zhao Pi1ng (expert in cadrul Academy of China Council for the Promotion of International Trade).

Dar cumpararea de fructe si legume proaspete pe Internet vine la pachet cu propriile probleme: unii clienti se plang in legatura cu prospetimea cumparaturilor virtuale, altii spun ca tind sa isi umple prea mult cosul, ajungand sa arunce din legumele achizitionate.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply