Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

China: cel putin 89 de platforme e-commerce s-au inchis, in 2022 (raport)

Piata e-commerce din China – care este cea mai mare din lume – a pierdut cel putin 89 de platforme de shopping online, in 2022, aflam de pe scmp.com. Sectorul de retail digital s-a confruntat cu impactul major al masurilor stricte de combatere a pandemiei COVID-19, competitia intensa de pe piata si ecnonomiile facute de consumatori. Iar cel mai mult au avut de suferit magazinele e-commerce, conform unui raport marca Linkshop.com, citat de sursa amintita.

Printre magazinele online inchise se numara Shihui Technology (platforma de cumparaturi alimentare), Mia.com (dedicat produselor pentru copii si mamici), si Dongxiaodian (platforma de comert social). Victima e-commerce cea mai importanta a fost Eachnet.com, un website de licitatii de top din China, care permitea utilizatorilor sa cumpere si sa vanda o varietate mare de produse (si care a fost cumparat de eBay). Eachnet.com a detinut, la un moment dat, 70% din aceasta nisa – vanzari C2C (si a existat pe piata timp de 23 de ani).

74 dintre aceste platforme e-commerce nu au primit injectii de capital externe. 8 start-up-uri au beneficiat de o runda de investitii, iar 3 au primit finantare de Serie A. Unele dintre magazinele digitale inchise anul trecut au fost sustinute (in trecut) de giganti e-commerce ca Alibaba Group Holding si JD.com. Din totalul de 89 de companii digitale, 28 existau pe piata de peste 5 ani (iar 2 – de peste 10 ani), durata medie de viata a acestora fiind de 2-3 ani, mai noteaza raportul.

Cu toate acestea, datele oficiale arata ca industria e-commerce a Chinei a continuat sa creasca. Saptamana trecuta, ministrul comertului a spus ca vanzarile digitale au atins suma de 13,79 trilioane de yuani (adica echivalentul a 2,04 trilioane $), in 2022 – cu 4% mai mult YoY. Volumul de comert transfrontalier a fost de 2,11 trilioane de yuani (cu 9,8% mai mult fata de 2021).

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply