China: 55,8% dintre vanzarile retail online din lume, in 2019
Deja e-commerce-ul inseamna 35% din totalul vanzarilor retail in China – cel mai mare procent din lume –, iar anul acesta tara asiatica va deveni piata de retail nr. 1 de pe glob, citim pe retail.emarketer.com. Asta inseamna ca va depasi piata de profil din SUA cu 100 miliarde $, conform estimarilor sursei amintite.
Pana la finalul lui 2019, se estimeaza ca e-commerce-ul va creste cu 30% in China, atingand valoarea de 1,989 trilioane $ (in timp ce in SUA va fi de doar 10,9% din total)! In tara asiatica vor avea, astfel loc, 55,8% dintre vazarile retail online de pe mapamond. La nivel de retail total (online si offline), suma va fi de 5,636 trilioane $, cu 7,5% mai mult YoY. Statele Unite, pe de alta parte, vor ajunge doar la 5,529 trilioane $, cu 3,3% mai mult fata de 2018. In ambele tari rata de dezvoltare a acestui sector este in incetinire, dar aceasta va continua sa fie mai mare in China decat in SUA, pana in 2022. Cifrele au fost calculate fara a include Hong Kong-ul, biletele de avion si cele la spectacole, deci – in total – sunt si mai mari.
„In ultimii ani, consumatorii din China au avut venituri mai mari, milioane dintre ei fiind catapultati in noua clasa de mijlo. Rezultatul este o crestere a puterii de cumparare si a sumei medii cheltuite de fiecare persoana”, explica Monica Peart (Senior Forecasting Director la eMarketer). Acest chinezi cu venituri bune se orienteaza cel mai des spre Alibaba, care detine 53,5% din piata online in China.
Leave a reply