Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

China: 5 tendinte digitale, de urmarit in 2021

2020 a fost un an intens si problematic pentru intreaga lume, dar China este obisnuita sa descopere oportunitatile in fiecare criza, citim pe emarketer.com. De aceea, in 2021, tara asiatica isi va continua transformarea digitala rapida din ultimii 20 de ani, cele 5 tendinte online care merita urmarite fiind:

  1. Guvernul va impune noi reglementari asupra gigantilor tech – China se mandreste cu uriasele companii tech autohtone, aparute in ultimii zeci de ani, dar autoritatile se axeaza cum pe calitatea dezvoltarii, nu pe cantitate; prin urmare, in 2020, politicile guvernamentale s-au axat pe legi antitrust si comportamente anticompetitive, iar anul acesta vor impune, probabil, penalitati si mai stricte in domeniu, pentru a asigura dezvoltarea unui ecosistem digital inovator si sanatos, pe termen lung

  2. Se va accelera orientarea catre consumul digital – noul coronavirus a alimentat shopping-ul online in China, multi localnici au cumparat pentru prima data de pe Internet si s-au format noi comportamente de achizitie; in 2021, livestream-ul shoppable si alimentele cumparate online vor fi si mai populare; sursa amintita estimeaza ca vanzarile e-commerce din retail vor creste cu 21% YoY in 2021 (in timp ce vanzarile totale din retail vor creste cu doar 4%), ajungand sa reprezinte 52,1% din totalul vanzarilor cu amanuntul
  3. 5G-ul castiga teren – lansarea 5G-ului in China a fost un succes, pana la mijlocul lui noiembrie 2020 (adica la aproape 1 an de la lansare), in tara construindu-se peste 700.000 de baze 5G si ajungandu-se la 180 de milioane de astfel de conexiuni; Beijing si Shenzhen au acoperire 5G totala inca din vara anului trecut; aceasta tehnologie poate transforma industrii diverse prin intermediul clipurilor video digitale, realitatii virtuale (VR), vehiculelor autonome, telecomunicatiilor si IoT-ului (Internet of Things); Olimpiada de Iarna (din februarie 2022) va contribui masiv la dezvoltarea 5G
  4. Va creste penetrarea yuanului digital (DCEP) – criptomoneda digitala nationala lansata de Banca Centrala din China, Digital Currency Electronic Payment/DCEP va insemna ca piata dominata acum de Alipay si WeChat Pay va oferi localnicilor si o alternativa publica; testata deja la anumiti retaileri online si offline (ca JD.com) si in transferuri P2P (peer-to-peer), aceasta va fi lansata cu surle si trambite inainte Olimpiadei, la Beijing
  5. Avatarurile virtuale vor fi si mai populare printre marketeri – pandemia a pus punct multor evenimente sociale, asa ca lumea isi traieste viata online, iar marketerii din China cauta modalitati noi de a interactiona cu aceasta, intr-un mediu virtual; in noiembrie, Tencent Music Entertainment a anuntat un partneriat cu Wave (start-up care organizeaza concerte VR cu vedete reale), pentru a colabora in cadrul diviziei lor de livestreaming; in plus, companiile mizeaza pe persoane fictive, GCI, care devin idoli si influenceri virtuali

Leave a reply