Chargeback – frauda – tranzactie frauduloasa, produse livrate. Ce facem?

Intrebare

Buna ziua,

Am primit de la procesatorul de plati un email prin care suntem informati ca pentru o comanda onorata luna trecuta, posesorul cardului contesta tranzactia pe motiv de tranzactie frauduloasa.

Noi suntem vanzator de buna credinta, plata a trecut de filtrele procesatorului si totusi acum suntem informati ca avand in vedere ca nu a existat autentificare 3D Secure, in conformitate cu regulamentul VISA, nu are dreptul de a ne reprezenta in acest proces, suma urmand a fi debitata din contul procesatorului.

Raspunsul lor este “In vederea recuperarii acestui debit, procesatorul va poate ajuta prin trimiterea de linkuri in vederea refacerii platii, catre client. De asemenea, in cazul in care doriti recuperarea pagubei pe cale legala, va putem furniza toata documentatia disponibila in sistem.”

Ce putem face, pentru ca produsele sunt livrate de o luna?
Multumesc

Topic deschis 0
Chestiuni legale Contractele cu furnizorii Plati online Violeta 3 ani 3 raspunsuri 283 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 3 )

  1. Buna seara,

    Cred ca procesatorul de plati trebuie sa isi asume aceasta responsabilitate. Noi, ca si vanzatori, nu primim niciun fel de informatii legate de card, titular card sau daca tranzactia este 3D Secure sau nu. Atat timp cat noi primim confirmarea de la procesator ca tranzactia a fost acceptata, nu este vina noastra ca acea plata este o frauda. De ce procesatorii de plati nu verifica tranzactiile si nu face corelatii intre diverse informatii pe care ei le detin. Am lucrat acum cativa ani cu Libra Bank, iar ei verificau tranzactiile si ne anuntau daca sunt suspiciuni de frauda, iar noi nu efectuam livrarea.
    Noi, ca si comercianti, nu putem stii care carduri sunt inrolate in sistemul 3D Secure, aici responsabilitatea este a fiecarui posesor de card. El este responsabil sa inroleze cardul in acest system de plata securizat.

  2. Aș renunța a doua zi la procesatorul de plăți. Ei cumva dau vina pe tine că ei au acceptat o plată fără 3D secure care s-a dovedit a fi frauduloasă. Și apoi ne plângem că nu plătește lumea online.

  3. Mai jos ai raspunsul din partea echipei PayU Romania:

    “Entitatile care proceseaza carduri in Romania, fie ca sunt companii specializate in tranzactii online, fie ca sunt procesatori, recomanda atat cumparatorilor inrolarea cardului in 3D Secure, ca masura suplimentara de protectie, cat si comerciantilor acceptarea de tranzactii autentificate in sistemul 3D Secure, din acelasi motiv.

    Astfel, in cazul in care cumparatorul are cardul inrolat in 3D Secure, iar o persoana neautorizata de posesorul cardului va folosi cardul, fara autentificarea cu succes in 3D Secure, conform regulamentelor Visa/ MasterCard, cumparatorul isi poate recupera valoarea tranzactiei neautorizate.

    In cazul unui magazin online, daca accepta doar tranzatii autentificate cu succes in 3D Secure, comerciantul poate fi protejat de fraude si cel mai probabil, nu va suporta pierderile unei potentiale fraude.”

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.