Ce faci cand “cineva” iti copiaza produsele!

Intrebare

Buna ziua.

Sunt responsabil de administrarea si dezvoltarea unui magazin online.
In urma cu putin timp am descoperit un alt site ca vinde aceleasi produse dar care practic a clonat produsele noastre.
Adica acelasi titlu de produs, descrierea este fix copy-paste iar imaginiile sunt fix cele pe care le avem noi (iar acolo unde exista watermark a pus peste propriul lor watermark).

Produsele pe care le comercializam nu sunt distribuite in online de importatori de aceea avem investite mii de ore de munca (sedinte foto – editare foto – documentare – copy – introducere date) investite in acestea.

Va rog sa ne ajutati (cei care au trecut prin asa experiente) o solutie juridica solida sau un avocat cu experienta in acest domeniu.

Este important pentru noi pentru ca de data acesta nu este vorba de 5 – 10 produse copiate ci de cateva sute.

Orice alt insight in aceasta problema poate fi util si va rog sa il impartasiti.

Multumesc, Orlando.

Topic deschis 0
Chestiuni legale Orlando 2 ani 7 raspunsuri 106 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 7 )

  1. Simplu: il raportezi la hosting (prin lege nu au voie sa gazduasca continut piratat) si de preferat si la google.

  2. Ai încercat să vorbești cu ei frumos? Este simplu câteodată, dacă nu o plângere chiar și la politie

  3. Te pot ajuta cu niste avocati foarte buni, da-mi un mail la sab628@yahoo.com ( le-am fost clienta )

  4. Concurenta oricum trebuie eliminata.
    Ok, pricepe de vorba buna dar in timp iti va ramane concurent. Parca mai bine il scoti acum de pe piata.
    Exceptie cand esti firma de caritate ce face cadouri concurentei.

  5. Eu am pățit ceva asemănător.

    Am promovat la greu un brand care nu era cunoscut în România și nici nu intenționa să se promoveze atâta timp cand eu făceam asta si ei oricum nu vindeau direct către persoane fizice.

    După un timp au apărut copiatori, bineînțeles și cu preturi mai mici, etc…

    Eu am început sa pun link-uri interne în descrieri ca se le copieze si pe alea si pe urma am inceput sa ii raportez la google.

    Vreo 3 sau 4 site-uri au fost acceptate de google, unele nu deoarece probabil aveau o reputație mai buna ca a mea sau vechime mai mare si primeam mail de la google cum că nu își pot da seama cine este autorul textului citat…
    Ideea e ca mai nou google le șterge din search engineering doar acele url-uri pe care le-am reclamat, nu si alte cuvinte cheie pe care rank-eaza. Probabil trebuie mai multe reporturi pentru același site…

    Pe partea de legal, nu am abordat încă deoarece nu am marca înregistrată..

    Cu unul din ei am avut si discuție amiabilă, telefonica, dar pentru el totul era în nu vedea greșeala nicăieri…

  6. Discuția asta se tot poartă… Ideea e că până la avocați și procese, sunt diverse metode pe care le poți aplica pentru a combate (cât de cât) furtul de conținut. Nu mai detaliez aici, am scris despre asta pe blogul meu: http://alinavoinea.ro/tag/copyright/

  7. Sunt mai multe actiuni pe care le puteti intrerpinde inainte de a ajunge la instanta.

    1. raporteaza la hosting

    2. notificati oficial firma respectiva si solicitati-le in scris ca in termen de x zile sa mdodifice continutul altfel uramnd sa suporte consecintele legale.

    3.Problema care se ridica aici este daca pozele respective au fost facute de voi si sunt supuse dreptului de autor sau daca sunt poze laute de pe net. Aceeasi chestiune fiind valabila si pentru text, daca este un text foarte general si nu paote fi considerat creatie sub drept de autor e destul de dificil de blocat un astfel de ctext.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.