Ce ar trebui sa faca un intreprinzator ca sa tina pasul cu boom-ul din e-Commerce
Ati investit masiv in magazinului vostru online. Platforma de e-commerce este atragatoare, experienta utilizatorului este perfecta, iar tranzactiile merg usor si fara probleme. Asteptati cu nerabdare clipa cea mare, dar ce veti face atunci cand se intampla in cele din urma? Cererea pentru produs este imensa, dar puteti tine pasul?
Aceasta intrebare ii macina pe multi intreprizatori, sau cel putin asa ar trebui. Comertul online este in plina ascensiune si va continua sa creasca mult timp de acum inainte. Un studiu recent efectuat de Transport Intelligence arata ca piata logistica a comertului online a depasit 40 miliarde de dolari in 2012, si aceasta cifra va creste probabil cu mai mult de 10% pana in 2015. Prin urmare, proprietarii de afaceri trebuie sa investeasca acum in solutii logistice avansate, pentru a ramane in fruntea paradigmei de retail aflata in continua schimbare.
Viteza de reactie conteaza
Zilele cu „va rugam permiteti sase pana la opt saptamani pentru livrare” sunt de mult apuse. Astazi, livrarea produselor se face in doua sau trei zile. Dar, in viitorul foarte apropiat, chiar si acest termen va parea deplasat. Multe companii mari de transport experimenteaza diverse modele de livrare in aceeasi zi.
Daca va avea succes, livrarea in aceeasi zi ar putea elimina avantajul satisfactiei imediate pe care il au vanzatorii clasici fata de concurenta lor online. Pentru a se pregati pentru aceasta eventualitate foarte probabila, IMM-urile trebuie sa se asigure ca lanturile lor de aprovizionare functioneaza optim si, daca e-retailer-ul nu isi livreaza propriile produse, ca solutiile lor pot concura cu brio intr-o lume in care livrarile se efectueaza in aceeasi zi.
Nu abordati problema de unul singur
Printre cele mai bune optiuni care sa asigure succesul IMM-urilor sunt furnizorii terti de logistica. Furnizorii terti de logistica (denumiti pe scurt 3PL – third party logistics) permit intreprinderilor mici sa reduca costurile de depozitare si transport prin externalizarea acestor operatiuni.
Exista o serie de solutii 3PL disponibile pentru companiile de orice dimensiuni care ofera numeroase beneficii. Aceste servicii permit o livrare prompta si sigura, mai mult decat ar putea oferi multe dintre IMM-uri vreodata; in plus, acesti furnizori poarta intreaga povara financiara de implementare, mentinere si imbunatatire a resureselor de depozitare si transport. Intreprinzatorii se bazeaza adesea pe solutii 3PL pentru a ridica, ambala si transporta marfa, ceea ce permite retailerului sa tina marfa putina sau chiar deloc pe stoc. De asemenea, 3PL permite companiilor sa creasca viteza de livrare detinand multiple centre de comanda in diferite locatii geografice.
O strada cu doua sensuri
Solutiile 3PL pot ajuta, de asemenea, cu logistica inversa. Pe scurt, logistica inversa este capacitatea unui client de a inapoia un produs. IMM-urile care au avut o investitie minima in retelele lor de logistica inversa sunt predispuse la valuri de comentarii negative din partea clientilor, satisfactie scazuta si un numar scazut de clienti fideli.
Un sistem robust care sa sprijine retururile este esential in castigarea increderii clientilor si asigurarea profitabilitatii afacerii. Politicile de returnare pot varia, dar daca clientii intalnesc obstacole majore in returul produselor defecte sau nedorite, acestia isi vor pierde increderea si mai mult ca sigur se vor adresa altui comerciant pentru viitoarea lor achizitie.
Prezenta voastra online poate fi fara cusur si produsul inovator, dar daca nu puteti sa-l livrati clientului intr-un timp scurt, afacerea voastra nu va putea concura cu altele de acelasi gen. Investitia in solutii logistice imbunatatite este esentiala pentru a avea succes intr-un mediu de afaceri care pune valoare pe satisfactia imediata si pe o experienta usoara de shopping. In conditiile economice actuale, clientii care trebuie sa astepte nu raman clienti pentru mult timp.
Leave a reply