Raspunsuri ( 2 )

  1. Cel mai scurt raspuns este: atat cat trebuie! Raspunsul in varianta lunga acum urmeaza.

    Plecand chiar de la costul platformei de ecommerce toate cheltuielile care vor forma in final bugetul pe 18-24 de luni sunt variabile. Si am sa incerc sa le iau in discutie pe cele mai importante. Depinzand de tipul produselor vandute, de nisa in care vom activa, costul unei platforme poate sa ajunga de la 10 euro/luna in cazul inchirierii unei platforme, pana la 10.000 de euro cost fix (si nu am gasit inca o limita maxima).

    Daca insa nu sunt multumit cu o platforma inchiriata care nu-mi permite orice fel de design atunci nu pot sa raman in costuri mici. Se adauga si designul ca si cheltuiala suplimentara. depinzand de experienta echipei de design acest cost poate ajunge, atentie doar designul, la 8000-10.000 de euro, desi un cost mediu ar trebui sa fie undeva intre 800 si 2000 de euro.

    Tinand cont de specificul produselor comercializate, daca rata de innoire a acestora, rata de actualizare a stocului e mare, platforma trebuie sa fie automatizata la maxim, astfel incat sa reduc ulterior costurile cu personalul de administrare. Daca insa am la vanzare 20-30 de produse care nu se innoiesc decat 1 data pe an, am alte costuri, mai mici la platforma de ecommerce.

    Daca vreau promotii specifice industriei mele, sa luam un exemplu repetarea comenzii anterioare in cazul magazinelor ce vand alimente si bauturi, voi avea probabil costuri suplimentare daca echipa respectiva de programare nu a facut macar o data acest modul specializat pentru altii.

    Si pe langa aceste costuri variabile ce tin de platforma de ecommerce, tineti cont ca nu exista practic niciun magazin online care sa nu dezvolte la ora la care voi veti citi aceste randuri noi module si functiuni. Practic trebuie sa aveti in vedere un cost de mentenanta de cel putin 25% pe an, uneori pe luna, din costul intregii platforme de ecommerce.

    Si nu am vorbit decat de partea de soft. Daca intram intr-o nisa aglomerata si ne propunem sa detronam liderul de piata vom avea cheltuieli de marketing mult mai mari decat daca am evolua natural. Costurile pe care trebuie sa le bugeti la inceputul creionarii planului de afaceri depind in foarte mare masura de obiectivul pe care vi l-ati propus.

    Si pentru ca nu puteti porni la drum chiar de unul(a) singur(a), ar trebui sa vedeti cu cine va intovarasiti pentru a suporta costurile mai suor dar si pentru a imparti responsabilitatile. Cel putin 50% din bugetul anual al unui magazin online se duce in prima faza catre salarii. Exceptie vor face acele magazine online mici, de familie, unde lucreaza impreuna sotul si sotia eventual la finalul celor 8 ore de munca in alta parte. Insa aceste magazine nu au cum sa aiba vreo pretentie de a vinde la fel de mult ca acele magazine mai bine organizate si care investesc in marketing.

    Alegerile pe care le facem, de la cea mai marunta pana la cea mai complicata, vor dicta bugetul si “cat costa magaznul online”. Poate sa insemne foarte rar nimic, si la fel de bine poate sa insemne un buget de peste 100.000 de euro pe an.

  2. Long-term depinde exclusiv de cifra de afaceri obtinuta. Exista variatii functie de pricepere dar cum priceperea se castiga in timp nu sunt foarte mari.

    Short-term se pot optimiza multe – layout standard (0$)/prefabricat (80-150$), chirie lunara nu cumparare(10-100$/luna). Dar pentru a ajunge la un anumit volum/cifra de afaceri e nevoie de marketing, promovare, vanzari, fidelizare, customer service etc.

    Si chiar daca cel mai simplu si uzabil magazin online te poate costa pana la urma 50 euro(cum e la noi ca sa fii deja pregatit atunci cand ai nevoie de unul care costa 30k, nu sa stai sa cauti furnizori si sa-ti schimbi toate procedurile) in final nu am vazut magazin online care sa ajunga la break-even sub 10 000 euro.

    E doar o chestiune de cand faci alocarile de buget – design branduit – poti sa-l faci la inceput sau dupa 6 luni sau dupa 3 ani, optimizari logistice – idem – poti cheltui 10k pe ele sau poti angaja 10 oameni care in timpul neocupat sa faca buzz marketing sau seo sau altele, seo – poti plati un specialist sau invata 2-3 ani care-i treaba, ppc – poti plati un specialist sau risca 30% dintr-un buget mic… si tot asa.

    Dar nu am vazut magazin online care sa aiba sanse sa fie profitabil sub 10 000 euro. Ca poti arunca 10 000 de euro pe geam… hei – am zis minim. De-aia exista acest site, grupul de pe yahoo si oameni cu multa experienta care dau consultanta.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.