Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cargus: 67% dintre romani aleg magazinele online in functie de pret


Pretul produsului este cel mai important criteriu in alegerea magazinului online pentru 2 din 3 romani, fiind cu mult mai relevant decat reducerile (54%), costul livrarii (42%) sau timpul de livrare (27%), potrivit unui sondaj national realizat de Cargus. Esantionul folosit a fost unul de 1.038 de persoane din mediul urban.

Cele mai sensibile la pret sunt generatiile tinere – Generatia Z si Millennials (peste 70% dintre respondentii din aceste categorii aleg magazinul online in functie de costuri). Ce a mai descoperit sondajul de opinie amintit:

  • desi platformele chinezesti ca Temu sau AliExpress castiga popularitate, 63% dintre romani continua sa prefere magazinele online locale (eMAG, Altex, Flanco sau Fashion Days), datorita termenelor de livrare mai scurte, politicilor de retur mai clare si mai rapide si garantiilor conforme cu legislatia europeana
  • doar 15% dintre respondenti tin cont de recenzii sau de posibilitatea returului gratuit si doar 1% se lasa influentati de recomandarile prietenilor sau ale influencerilor, cee ace arata o orientare clara catre factori concreti in procesul de achizitie
  • decizia de cumparare e determinata in principal de pret, reduceri si costul livrarii, consumatorii fiind atenti la cheltuielile totale (nu doar la valoarea produsului in sine)
  • 36% cumpara online de cateva ori pe luna (procentul urca la aproape 39% in randul tinerilor din Gen Z si Millennials), iar 10% de 2 ori/saptamana; 13% spun ca nu cumpara deloc de pe Internet, preferand magazinele fizice; frecventa achizitiilor online scade odata cu varsta
  • doar 1,8% aleg marketplace-uri internationale consecrate (Amazon sau eBay), dar platformele chinezesti sunt preferate de 8% dintre consumatori (si 13% dintre Baby Boomeri)
  • cele mai populare categorii de cumparaturi online in Romania sunt Imbracamintea si incaltamintea (55,2%), Electrocasnicele si gadgeturile (54,7%) si Produsele pentru casa si gradina (36%)
  • produsele alimentare, bauturile, suplimentele si articolele de Beauty sunt comandate mai rar, dar raman relevante pentru segmente specific – Produsele de ingrijire personala sunt preferate de aproape 30% dintre Gen Z si Millennials, iar Jucariile si articolele pentru copii sunt alese de aproape 18% dintre tinerii parinti

Leave a reply