Care sunt statisticile cat mai actualizate ale comertului online romanesc?

Intrebare

Ar fi interesant de vazut o statistica cat mai recenta cu ceea ce se intampla in comertul online romanesc. De exemplu:
– Numar magazine online
– Valoare tranzactiilor online
– Valoarea tranzactiilor cu cardul
– Cosul mediu
– Rata de conversie
– Rata de abandon a cosului de cumparaturi
si lista poate continua.

Ulterior poate se imparte si pe nise acest studiu. Ar fi foarte interesant pentru cineva care vrea sa deschida un magazin online.

Topic deschis 0
Piata de comert electronic Cristi 6 ani 5 raspunsuri 247 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 5 )

  1. Am cautat si eu informatiile astea si pe unele le mai gasesti. Totusi nu cred ca te ajuta valori generale, daca nu sunt defalcate pe piata e cam aiurea ca difera valorile de la piata la piata.
    Ceva date gasesti aici http://www.consumerbarometer.com

  2. Cred ca este destul de greu de cuantificat volumul din eCommerce, cu toate metodele de plata. Nu exista suficiente date publice.

    La nivelul platilor online, pot eu sa dau cateva informatii. La jumatatea acestui an, volumul platilor online era de 109,5 milioane de euro. Este vorba despre volumul inregistrat prin Romcard, payment gateway-ul prin care trece majoritatea tranzactiilor din Romania.

    In ceea ce priveste rata de penetrare a platii online, din informatiile noastre, aceasta depinde foarte mult de la o industrie la alta. In IT&C, de exemplu, rata este mai mica. Pleaca de la 4-5%, dar poate ajunge si la 20%, mai ales in perioade de promotie. Pe de alta parte, in segmentul servicii (incarcare cartele prepaid, acces la continut, livrare flori / cadouri etc) rata de penetrare depaseste adeseori 60%. De asemenea, in segmentul turism, plata online poate sa ajunga la 30 – 35%, uneori si mai mult. Depinde foarte mult de magazin.

    De asemenea, este interesant de urmarit comportamentul cumparatorilor. In acest an, a crescut, de exemplu, numarul celor care cumpara online dupa program (38% dintre platile online pe care le vedem noi au avut loc dupa ora 19.00) sau in weekend (32%).

    Studiile care pun accent pe comportamentul cumparatorului sau instrumentele care colecteaza feedback de la clientii magazinelor online sunt cele mai importante pentru setarea sau optimizarea unui business online.

  3. Google Trends cauta dupa ce vrei sa vinzi si iti mai ofera anumite informatii http://www.google.com/trends/

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.