Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Care sunt cele 6 tipuri de frauda in e-commerce?

internet_fraud

Una dintre marile temeri ale tuturor amatorilor de shopping online este frauda, iar conform unui studiu Nilson Report publicat in ianuarie, numarul furturilor online a crescut constant din 1993 incoace, iar de patru ani incoace frauda se dezvolta mai repede decat o face e-commerce-ul. Din fiecare 100 $ profit, se fura 5,65 de centi. Pentru a afla care sunt toate modurile in care clientii sunt jefuiti online, Worldpay a evaluat raspunsurile a 274 de comercianti din 6 tari si a obtinut urmatoarele raspunsuri:

  1. Furtul de identitate: cele mai comune tipuri de frauda online sunt furtul identitatii (71%), phishing-ul (66%) si furtul contului (63%); hotii tintesc cardurile de credit, isi asuma identitatea proprietarului (descoperind informatiile personale ale acestuia) si comanda in numele lui produse, platind din banii acestuia; phishing-ul implica folosirea de site-uri, e-mail-uri sau mesaje fraudulente, pentru a accesa informatii personale; uneori, doar o parola furata le permite hotilor sa isi insuseasca identitatea altcuiva (iar apoi sa o foloseasca pentru a intra in contul persoanei pe un magazin online si, astfel, a accesa informatiile legate de cardul ei de credit)
  2. Frauda prieteneasca: pe locul patru s-a plasat acest tip de frauda; omul plateste produsul cu card de credit/debit, apoi anunta magazinul online ca le-a fost furat cardul si le sunt returnati banii, dar raman cu produsul
  3. Frauda curata: un card furat e folosit pentru o tranzactie, care e apoi manipulata, folosindu-se informatii corecte despre proprietarul de drept, pentru a pacali sistemul de detectie a fraudei online
  4. Frauda auxiliara: hotul foloseste un program auxiliar, care il plateste in functie de traficul creat pe site, trafic umflat artificial de hot (printr-un proces automatizat sau prin logari separate pe site-ul cu pricina, ale unor persoane reale, cu conturi false)
  5. Frauda prin triangulare: cele trei puncte ale triangularii sunt: un site care ofera, la preturi foarte mici, bunuri la mare cautare (eventual, cu mentiunea ca acestea vor fi livrate imediat doar daca plata e facuta prin card) si care colecteaza date despre carduri; comandarea de bunuri de la un magazin real, platindu-le cu alte carduri de credit furate; comandarea de alte produse cu primele carduri furate
  6. Frauda comerciantului: un magazin online ofera produse ieftine, pe care nu le livreaza niciodata, pastrand in schimb banii de la clienti

 

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply