Care este procentul cumparaturilor facute cu plata online din totalul cumparaturilor facute pe site-urile de e-commerce?
RaporteazaPlease briefly explain why you feel this question should be reported .
Buna ziua,
Conform http://www.dorinboerescu.ro/peste-90-din-cumparaturile-de-la-magazine-online-se-platesc-cash-la-livrare-1117, reiese un procent de sub 10%, surse din cadrul PayU afirma ca ar fi vorba de 4-5%.
Pe de alta parte, studiul Comert Electronic 2010 al GPeC da cifra de 38,79%, iar studiul Daedalus Millward Brown, „Ce se cumpara online”,2012, da cifra de 33,6% pentru un anumit segment (urban mare, venit personal de peste 1800 RON, nivel ridicat de educatie).
Care este procentul real, de unde provin aceste diferente si unde poate fi gasit un studiu/statistica referitoare la raportul plata ramburs/plata online?
Va multumesc.
Răspunsuri ( 2 )
Buna Alexandru,
Raspunsul nu e simplu, pentru ca nu exista foarte multe date oficiale. Pe de o parte, exista cifre referitoare la volumul platilor online, dar nu prea exista cifre referitoare la volumul tuturor cumparaturilor din toate magazinele online romanesti. Si atunci vorbim despre estimari.
Pe de alta parte, multe estimari plaseaza comertul electronic, indiferent de metoda de plata, la aproximativ 1 miliard de euro. Ceea ce ar insemna ca plata online are o pondere de peste 20%.
Mai relevant este insa faptul ca procentul platii online depinde de industrie iar aici avem feedback de la multi dintre clientii nostri.
Procentul pe care il dai tu referitor la surse din PayU – 4-5% se refera la retail, in special IT&C, jucarii, fashion. Si, intr-adevar, pe aici este media. Sunt si magazine online care au o pondere a platii online de 10-12%, dar mai putine.
Pe de alta parte, la comerciantii care ofera servicii (livrare flori, cadouri, acces la continut, reincarcare cartele, anunturi etc) predomina plata online in proportie de 60 – 70% si chiar mai mult. La fel se intampla in cazul site-urilor de reduceri.
In turism, rata de adoptie a platii online se plaseaza, in medie, la 30% cu site-uri unde poate depasi 40%.
Diferenta intre diferitele mesaje provine tocmai din aceasta segmentare pe industrii.
Este clar ca plata ramburs predomina iar acest lucru nu se va schimba foarte curand. Mai important este ca un cumparator sa poata plati exact asa cum isi doreste: ramburs, card, SMS, internet banking etc. Fiecare metoda de plata are utilizatori fideli si fiecare contribuie la cresterea unei afaceri online. Un magazin online ar trebui sa le puna pe toate la dispozitia clientilor sai.
Depinde de industria in care activezi. De exemplu, livrarile de flori online depind in foarte mare masura de plata online, fie prin card, paypal sau internet banking. (le-am dat pe cele care le folosesc eu), pentru ca aici e vorba in primul rand de clientul care cumpara si destinatara care beneficiaza de buchetul cumparat, dar si de surpriza creata destinatarei. Astfel, nu ai vrea sa strici surpriza impunandu-i plata prin ramburs sau alta metoda prin care ai putea divulga surpriza inainte. Eu as ridica mai mult procentul de folosire a platii online (la livrari de flori ma refer) undeva peste 90%. se pot folosi si alte modalitati de plata, insa depinde de cazul fiecaruia.