Cand vinzi produse din Romania catre o firma din UE, cum faci factura?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

In afara de factura ce trebuie sa mai am in vedere? Vorbim de comert online B2B, cum facturam catre persoane juridice din uniunea europeana.

Multumesc mult!

Deschis 0
Chestiuni legale Contabilitate & Gestiune alexionescu 9 ani 2 raspuns 2571 vizualizari 0

Răspunsuri ( 2 )

    0
    2016-04-29T21:43:54+03:00

    Trebuie sa ai in vedere o discutie cu contabilul. Daca nu iti poate raspunde la aceasta intrebare, cauta alt contabil

    1
    2016-06-16T12:53:49+03:00

    In primul rand mare grija sa aveti documentele de livrare.
    Ele demonstreaza ca puteti aplica scutirea de TVA.
    Documentele de livrare ar trebui sa fie CMR-uri (in principiu), si sa aiba si dovada ca marfa a ajuns la destinar (semnatura acestuia). Prin urmare va recomand un serviciu care sa va si returneze documentele de livrare.

    Daca mergeti pe B2B, inseamna ca ambele firme sunt inregistrate in scopuri TVA. Nu uitati sa verificati si sa pastrati verificarea facuta pe site-ul VIES privind livrarea.

    Pe factura, baza de TVA trebuie trecuta si in lei.

    Prevederi din 2016:
    Art. 10
    (1) Scutirea de taxă pentru livrările intracomunitare de bunuri prevăzute la art. 294 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, cu excepţiile de la pct. 1 şi 2 ale aceleiaşi litere a), se justifică pe baza următoarelor documente:
    a) factura în care trebuie să fie menţionat codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit cumpărătorului în alt stat membru;
    b) documentul care atestă că bunurile au fost transportate din România în alt stat membru; şi, după caz;
    c) orice alte documente, cum ar fi: contractul/comanda de vânzare/cumpărare, documentele de asigurare.

    (7) Prin documentele care atestă că bunurile au fost transportate din România în alt stat membru se înţelege documentele care atestă în mod neechivoc transportul bunurilor din România în alt stat membru de către furnizor, de către beneficiar sau de către o persoană care acţionează în numele unuia dintre aceştia, în funcţie de tipul transportului, cum ar fi, fără a se limita la acestea, documentele de transport, în cazul în care există un contract de transport între părţi sau alte documente care atestă transportul bunurilor, în cazul în care nu există un contract de transport între părţi, cum ar fi situaţia în care furnizorul sau beneficiarul asigură transportul bunurilor cu mijloace proprii de transport.

    Nota: In practica, se cer toate CMR-urile semnate si de catre destinatar (ca o dovada ca s-a intocmit transportul).

Lasă un răspuns

Browse