Brandurile au cheltuit 3,8 miliarde $, pe TikTok ads, in 2023 (raport)
TikTok este omniprezent in cultura pop, in bugetele de marketing ale magazinelor online si in obiceiurile consumatorilor. Nu este de mirare ca, in 2023, aproape 30.000 de advertiseri au investit 3,8 miliarde $ in publicitatea pe aceasta platforma, transmite marketingbrew.com, citand un raport marca MediaRadar. Doar in Q4 bugetul cheltuit pe reclame TikTok a fost de 1,2 miliarde $ (+43% fata de Q1 2023), la nivel mondial!
Peste 1 miliard $ au fost cheltuiti pe ad-uri TikTok de catre companiile care ofera servicii media si de entertainment (adica aproape 30% din total). Retailerii au investit peste 500 de milioane $ mai noteaza raportul MediaRadar. Cele mai mari sume au fost investite de Amazon, Apple, Comcast, DoorDash si The Walt Disney Company. In medie, 11.800 de companii au cheltuit 318 milioane $ lunar. Sumele investite in platforma chineza populata de clipuri video scurte a crescut, de-a lungul anului trecut: in Q1, totalul a fost de 805 milioane $, in Q2 – 896 milioane $, iar in Q3 – de 962 milioane $.
Popularitatea TikTok-ului nu pare sa scada prea curand: conform unei analize din vara lui 2023, marca Insider Intelligence si eMarketer, in 2025, TikTok va depasi Facebook-ul, ca numar de minute petrecute in aplicatie de catre utilizatori. Ceea ce inseamna ca si banii din publicitate vor fi canalizati in aceasta directie. Ce va fi interesant de observat va fi modul in care disparitia de pe reteaua sociala a melodiilor artistilor reprezentati de Universal Music Group (ca Taylor Swift si Drake) va afecta advertising-ul pe platforma chineza.
Leave a reply