Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Black Friday – succes total in SUA, sursa de proteste in Europa

Black Friday 2019 (29 noiembrie) a fost, in SUA, ziua in care s-au facut cele mai multe cumparaturi din an, anunta cnbc.com, citand datele National Retail Federation si Adobe Analytics (care monitorizeaza tranzactiile online a 80 din top 100 retaileri online din SUA si foloseste estimari din peste 1 trilion de vizite la peste 4.500 de site-uri de retail). De Black Friday, Adobe Analytics estimeaza ca doar e-commerce-ul va insemna un total de 7,4 miliarde $, americanii  preferand reducerile digitale celor din magazinele fizice.

De Ziua Recunostintei (28 noiembrie) s-au cheltuit 4,2 miliarde $ online, cu 14,5% mai mult YoY si prima data in istorie cand vanzarile depasesc 4 miliarde. Aproape jumatate din aceasta suma s-a cheltuit pe smartphone-uri (+24,4% YoY). National Retail Federation estimeaza ca in perioada 28.11-2.12 (care include Ziua Recunostintei, Black Friday si Cyber Monday) un total de 322,8 milioane de americani vor face cumparaturi.

In paralel, in Europa nebunia legata de Black Friday nu este privita cu ochi buni de toata lumea, informeaza apnews.com. Fenomentul de reduceri american s-a extins in ulltimii ani in intreaga lume, iar reactia unora dintre consumatori, politicieni si activisti este una negativa:

  • langa Paris, s-a protestat in fata sediului Amazon si a unui mall (consumerismul ucide planeta)
  • unii membri ai legislativului francez vor sa interzica Black Friday in tara lor, pentru ca epuizeaza resursele si incurajeaza consumul in exces
  • in Germania, muncitorii Amazon au facut greva, cerand salarii mai mari
  • organizatii pentru protectia consumatorilor din Marea Britanie si alte tari europene spun ca retailerii folosesc Black Friday pe post de slogan cu care momesc cumparatorii, dar reducerile nu sunt clare sau reale (61% dintre produsele din reclamele de anul trecut, de exemplu, au fost mai ieftine/au avut cam acelasi pret inainte si dupa evenimentul de sale)

Leave a reply