Avans client – poate fi nereturnabil?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Buna ziua,

Administrez un magazin online care vinde diverse produse pentru colectionari. Pentru unele produse trebuie facuta comanda in avans cu cateva luni inainte din cauza numarului limitat de bucati realizate. Unele produse sunt si foarte scumpe. Am avut destule cazuri in care clientii s-au razgandit in ultimul moment, iar eu am ramas pe stoc cu un produs scump si greu vandabil. In afara, pentru acelasi tip de produse, se cere avans care nu se mai returneaza in cazul anularii comenzii.
Intrebarea mea este in ce fel este reglementat avansul in Romania: am dreptul sa pastrez avansul in cazul anularii comenzii? Exista definite limite procentuale in care trebuie sa se incadreze un avans?

Va multumesc,
Andrei

Deschis 0
Chestiuni legale Andrei Ene 6 ani 3 raspuns 1572 vizualizari 0

Răspunsuri ( 3 )

  1. ma gandesc ca toata treaba poate fi implementata cu un serviciu suplimentar de tipul “handling” sau chiar asigurare pentru respectiva precomanda.
    daca se intampla si comanda, atunci se poate aplica o reducere de valoarea serviciului taxat cu avans (a.i. pretul final sa fie cel care se dorea initial).
    daca nu se intampla comanda, serviciul este oricum prestat si nu se poate anula.

  2. Daca produsul se face la comanda clientului pe baza caracteristicilor (material, culoare, dimensiuni, etc ) dorite de el, avansul nu se returneaza, trebuie sa primeasca produsul asa cum l a comandat. De asemenea astfel de produse nu se pot returna.

Lasă un răspuns