Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Australia: cum sunt atrasi cumparatorii din Generatia Z, via TikTok?

Aceasta intrebare din titlu si-au pus-o cei de la smh.com.au, notand ca tinerii australieni nascuti in perioada 1995-2015 sunt orientati catre achizitii online de pe marketplace-uri second-hand si prefera sa investeasca in piese de calitate, cu o poveste in spate, sau descoperite pe TikTok. Ceea ce incepe sa fie valabil si pentru cumparatorii Generatiei Z din alte parti ale lumii: moda sustenabila este o tendinta care se impune la nivel mondial. Si se concretizeaza in retaileri care folosesc bumbac sustenabil si piele vegana sau recicleaza hainele vechi si in cumparatori care prefere „slow fashion”-ul, inchiriind haine de lux pentru ocazii, cumparand in magazine second-hand, facand schimb de haine la targuri sau upcycing cu piese vestimentare vechi.

Pentru a ilustra pasiunile tinerilor de 15-25 de ani si modalitatile in care brand-urile online ii pot cuceri, sursa amintita a stat de vorba cu o serie de membri ai Generatiei Z australiene. Ca Leah Gelman (23 de ani, grafic designer), care cheltuie 600 $/an pe haine si, in perioada pandemiei COVID-19, si-a redus numarul achizitiilor vestimentare si s-a indreptat catre marketplace-ul secondhand Depop (pentru care Australia este a treia cea mai mare piata, la nivel mondial) si catre platforma de video-sharing TikTok (care are 4,1 milioane de utilizatori in tara insulara); cumpara piese retro si le personalizeaza, dandu-le o noua viata. Sau Brooke Irving (20 de ani, studenta la jurnalism), care a cumparat haine vazute pe platforma si apreciaza continutul extrem de personalizat, care difera de reclamele de pe alte canale („Important pentru mine e ca pot vedea hainele pe o persoana, in miscare”, spun ea).

Platforma TikTok (axata pe continut video scurt si clipuri amuzante) este una dintre metodele garantate de succes, apropo de Generatia Z. „(TikTok) este pe val acum. Nu se bazeaza pe estetica, ci pe personalitate si atitudine”, explica Matthew Iozzi (Marketing Manager Superdry, unul dintre primele brand-uri de Fashion care a apelat la influencerii de aici pentru a-si promova produsele). ROI-ul pentru continutul pe TikTok este de aproximativ 3 ori mai mare decat pe Instagram, spune acesta. Costurile unei postari pot varia intre 1.000-5.000 $, in Australia (in timp ce pe Instagramse practica cotatii de pret de mii de dolari/post).

Chiar daca tinerii nu isi permit sa cumpere produse de firma scumpe – de la brand-uri ca Ralph Lauren (care are 205.000 de followeri pe TikTok) sau Burberry (25.000 de followeri) – , cand o vor putea face, vor sti ce sa aleaga. Pana atunci, parintii lor vad si ei continutul urmarit de copii si pot deveni clienti.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply