ASOS a introdus o taxa pentru britanicii care fac des retur comenzilor online
Platforma de Fashion online Asos.com a anuntat o masura de a combate retururile comenzilor digitale: o taxa de retur care se va aplica doar in cazul clientilor care trimit des inapoi produsele comandate. Taxa va functiona doar in Marea Britanie, din data de 8 octombrie, informeaza ecommercenews.eu.
Anuntul a generat deja nemultumiri in social media, unde mai multi clienti ai platformei britanice de moda au facut postari in care se plang ca marimile produselor nu corespund si asta produce rata mare de retur.
In aprilie acest an, ASOS – care vinde produse de moda exclusiv online – a anuntat ca a avut o cifra de afaceri cu 18% mai mica YoY, in primele 6 luni ale actualului an fiscal. De aceea, va imita modelul chinezilor de la Shein si Temu si se va axa pe productia mai rapida si vanzari accelerate. Aparent, si retururile repetate constituie o problema, de unde si ideea retailerului britanic apropo de taxa amintita mai sus. O taxa de retur a fost deja lansata de retailer in Franta, Germania si SUA, anul acesta.
ASOS a trimis deja e-mailuri unor clienti, anuntandu-i ca au facut retururi repetate si ca, daca pastreaza din viitoarele comenzi produse cu o valoare mai mica de 40 £, compania va pastra 3,95 £ din suma returnata. Daca respectivul client va pastra produse in valoare de 40 £ sau mai mult, ASOS ii va permite sa faca retur gratuit pentru restul produselor.
In cazul membrilor programului de loialitate al companiei, pragul taxei este mai scazut: returul ramane gratuit daca produsele pastrate valoreaza cel putin 15 £. Clientii identificati de companie drept amatori de retururi frecvente vor fi anuntati de taxa atunci cand plaseaza comanda pe platforma.
Leave a reply