Asia de SE: viitorul arata bine pentru e-commerce
Conform unui raport facut public de China Academy of Telecommunication Research, e-commerce-ul inregistreaza o crestere dramatica in Asia de Sud Est, citim pe europe.chinadaily.com.cn. In 2015, in zona au fost vanzari online totale de 5,5 miliarde $ si previziunile spun ca acestea vor creste la 88 miliarde $ pana in 2025 – ceea ce inseamna o rata de crestere de 32%!
Cu toate acestea, in comparatie cu alte economii, rata de comenzi online este inca relativ scazuta in regiune (doar 16% din populatia celor 6 tari importante din zona fac cumparaturi pe Internet), mai ales din cauza sistemelor slabe de plata, mai noteaza raportul.
Rezultatul acestei dezvoltari? Companiile chinezesti profita de oportunitatile oferite de pietele din SE Asiei: AliCloud (care apartine de gigantul e-commerce Alibaba Group Holding Ltd.) a construit centre de date in Singapore, pentru a atrageri afacerile mici si mijlocii de aici, si va colabora cu Thailanda in acelasi scop; in aprilie, China a dat unda verde initiativei CAIH, menita sa imbunatateasca conectivitatea la Internet si schimbul de informatii intre China si tarile din Sud Estul Asiei, in scop comercial; anul acesta, Ant Financial Group (companie financiara afiliata Alibaba, care opereaza sistemul de plata mobile Alipay) a lansat o platforma prin intermediul careia afacerile mici si mijlocii din Asia de Sud Est isi pot face publice informatiile, in chineza, utilizatorilor Alipay din intreaga lume.
Leave a reply