Aproape 75% dintre belgieni au facut shopping online, in 2022 (raport)
In 2022, 74,8% dintre consumatorii din Belgia au facut cumparaturi online, anunta ecommercenews.eu, citand datele din raportul „Belgian Digital Economy Overview”. Acesta a fost realizat de Departamentul de Economie din cadrul Guvernului federal belgian. Procentul de aproape 75% este mai mare decat media europeana, de 68%. Belgienii prefera sa faca achizitii digitale de la magazinele e-commerce din tara lor, dar plaseaza si comenzi transfrontaliere – de obicei in alte tari din Uniunea Europeana.
Alte informatii relevante scoase la iveala de studiul amintit, apropo de anul 2022:
- consumatorii belgieni au cumparat cel mai des imbracaminte pe Internet (41,8%), urmata de cazari la hotel (23,4%) si bilete la evenimente culturale (21,7 %)
- anul trecut, 81,76% dintre cumparatorii online din tara amintita au preferat sa faca shopping la vanzatori locali; aproape 4 din 10 (adica 39,4%) au cumparat produse de la selleri din alta tari europene (cu 22% mai mult fata de media europeana)
- la nivel corporate, cel putin 28,1% dintre intreprinderile mici si mijlocii belgiene vand pe Internet, iar e-commerce-ul a reprezentat 16,7% din vanzarile acestor IMM-uri (media europeana este de 11,3%)
- in 2022, comertul online a reprezentat 14,6% din totalul vanzarilor cu amanuntul belgiene (la nivel european, procentul este mai mic – 11,5%)
Leave a reply