Analiza principalelor platforme e-commerce, din 2021
HTTPArchive a examinat date referitoare la aproape 14 milioane de vizite facute de utilizatorii Chrome pe website-uri e-commerce (in varianta desktop si mobile), pentru a intelege ce platforma de comert online este mai populara si ce fel de afaceri o folosesc. Rezultatele au fost surprinzatoare:
- numarul de site-ul e-commerce a crescut intre 2020 si 2021, dar procentajul magazinelor digitale din totalul de website-uri online a scazut, cu aproape 2%
- numarul de platforme e-commerce a crescut cu 48% YoY (215 vs. 145, in 2020)
- WordPress (WooCommerce) este pe primul loc in topul celor mai utilizate platforme de comert online, cu un share de 30% din piata site-urilor e-commerce mobile; pe locul doi se plaseaza Shopify (cu 14%), urmat de platforma Open Source PrestaShop (5%); site-urile construite pe platforma WooCommerce/WordPress reprezinta in jur de 6% din toate website-urile analizate (care vand sa nu nu ceva online), Shopify reprezinta aproape 3%, iar PrestaShop – aproape 1%
- 40% din top 10 platforme e-commerce sunt Open Source sau self-hosted (WooCommerce, PrestaShop, Magento, Shopware); restul de 60% sunt platforme SaaS (Shopify, Wix eCommerce, Squarespace Commerce, BigCommerce, Shopware, Loja Integrada)
- analizand cat de populare sunt principalele platforme online, cu ajutorul Chrome User Experience Report (CRUX), sursa amintita noteaza ca WordPress/WooCommerce e cea mai populara platforma online in randul site-urilor plasate in top 1 milion (cu 3,49%), urmata de Shopify (cu 2,79%; cele mai multe site-uri din primele 1 milion erau construite pe aceasta platforma) si Magento (cu 1,48%)
- doar 164 de site-uri mobile au fost identificate in top 1 milion
- in top 100.000 de site-uri, Magento conduce clasamentul (cu 1,21%), urmat de Shopify (cu 0,88%) si Salesforce Commerce Cloud (cu 0,63%)
- in top 10.000 de site-uri, au intrat SAP Commerce Cloud (cu 0,7%), urmat de Salesforce Commerce Cloud (cu 0,68%) si Magento (cu 0,34%)
- analizand viteza paginilor magazinelor e-commerce, cu ajutorul Google Lighthouse (care ofera un scor de la 1 la 100, in functie de 5 categorii – performanta, accesibilitate, PWA, SEO si best practices), vireza medie a fost socant de mica, de doar 22 (din 100); cele mai mari scoruri legate de viteza le-au avut site-urile construite pe Shopify si Wix eCommerce (27), urmate de BigCommerce (25), Prestashop (22), WordPress/WooCommerce si Shopware (20)
Leave a reply