Japonia: statistici si tendinte, in comertul online
Japonia este una dintre cele mai mari economii mondiale, noteaza ecommerceguide.com, dar cresterea la nivelul comertului online este una relativ inceata: in jur de 6%/an (cresterea e-commerce pe mobil sta mai bine, cu 14%). La nivel de tara, in 2021, pe Internet s-au vandut produse in valoare de peste 112,3 miliarde $ (fara domeniul Travel, care reprezinta in jur de 50% din totalul vanzarilor online, in Japonia). Pana in 2024, se estimeaza ca acest total va fi de 135,5 miliarde $. Suma medie cheltuita anul pe e-commerce, pe cap de locuitor, este de 400 $. Penetrarea Internetului este de 93,5%.
Metoda de plata online preferata de japonezi este cardul de debit/credit (65%), urmat de transferul bancar (14%) si plata numerar (13%). Portofelele digitale nu au prins inca in randul populatiei din tara asiatica, reprezentand doar 2% dintre plati, in 2019. Principalele platforme social media din Japonia sunt: LINE (o aplicatie de mesagerie care are propriul sistem de plati, cu 80 de milioane de utilizatori), Twitter (cu 45 de milioane de utilizatori) si Instagram (cu 33 de milioane de utilizatori); Facebook are 28 de milioane de utilizatori, iar TikTok – 9,5 milioane de utilizatori.
Lista celor mai populare site-uri e-commerce din tara asiatica include atat branduri internationale cunoscute, cat si magazine online locale:
- Amazon Japan
- Rakuten
- Yahoo! Auctions Japan
- Yahoo! Shopping Japan
- Mercari
- DMM
- Zozo Town
- Wowma
- Rakuma
- Qoo10 Japan
Leave a reply