America Latina va fi piata e-commerce cu cea mai rapida crestere, in 2021
Pandemia COVID-19 a avut un impact profund asupra industriei de retail din America Latina, noteaza emarketer.com. Odata cu restrictiile impuse de autoritati, magazinele fizice s-au inchis, iar retailerii si cumparatorii s-au orientat catre online: astfel, e-commerce-ul a crescut cu 36,7% in 2020, pana la 84,95 miliarde $. De aceea, anul viitor, America Latina va fi piata e-commerce regionala cu cea mai rapida crestere, din 2009 incoace, detronand regiunea Asia-Pacific de pe pozitia fruntasa detinuta in mod traditional.
Pe locurile urmatoare in clasament se plaseaza America de Nord (cu o crestere de 31,8%), Europa Centrala side Est (29,1%), Asia-Pacific (26,4%), Europa de Vest (26,3%), Orientul Mijlociu si Africa (19,8%). La nivel mondial, media este de 27,6%.
In regiunea Americii Latine, cele mai mari cresteri la capitolul comert online le-a inregistrat Argentina (cu un procent de 79%), in ciuda mediului macroeconomic precar. Buenos Aires (Argentina) a fost alaturi de – Sao Paulo (Brazilia) – unul dintre orasele aflate sub restrictii sociale de la finalul lunii martie pana in noiembrie, respectiv decembrie. Intr-un clasament facut la inceputul lui decembrie de sursa amintita, dupa Argentina, pe locul secund (in topul cresterilor e-commerce de anul acesta) se plaseaza Singapore (71,1%). Tara este urmata de Spania (36%), Brazilia (35%), Marea Britanie (34,7%), Finlanda (33,5%), Filipine (33%), SUA (32,4%), Norvegia (32,2%) si India (30%). Media mondiala este de 27,6%.
Leave a reply