Amazon mizeaza pe loialitate, Walmart testeaza gravitatia

Rivalitatea dintre retailerii americani Walmart si Amazon a devenit una a ecosistemelor e-commerce, orientata pe digitalizare si un model de retail automatizat, care combina vanzarile clasice (in magazinele fizice) cu un sistem logistic axat pe date (care ar fi fost imposibil de imaginat acum 10 ani), citim pe pymnts.com.
Walmart se concentreaza momentan pe modernizarea vastei sale retele logistice fizice (utilizand paleti cu senzori, inteligenta artificiala si livrarea cu drona), pentru a transforma apropierea de magazinele sale intr-un avantaj competitiv in domeniul alimentar si nu numai. Pe de alta parte, Amazon si-a intensificat eforturile de a integra cumparaturile in ecosistemul sau digital prin intermediul dispozitivelor actionate vocal (Alexa), pachetelor de abonament si a unui nou brand de produse alimentare. Ambii rivali considera automatizarea ca fiind esentiala pentru eficienta viitoare a comertului cu amanuntul si experienta clientelara, dar Walmart pune accent pe miscarea si urmarirea marfurilor, in timp ce Amazon prioritizeaza implicarea digitala personalizata si integrarea in ecosistem.
Astfel, Walmart a anuntat recent un parteneriat cu OpenAI pentru achizitii online direct din ChatGPT. Alta stire? Va folosi senzori dezvoltati in colaborare cu o companie israeliana (Wiliot), pentru monitorizarea locatiei si conditiei a 90 de milioane de paleti de cumparaturi alimentare pe care ii va trimite anual in magazinele sale offline. Compania planuieste sa ofere livrari ale comenzilor onlin cu drona in majoritatea zonelor unde opereaza.
Pe de alta parte, Amazon a anuntat recent lansarea „Amazon Grocery” (un brand propriu de produse alimentare cu preturi mic) si un upgrade al dispozitivelor Echo (la pachet cu o Alexa imbunatatita).
Leave a reply