Amazon investeste in influencerii virtuali, pentru a atrage consumatorii tineri
Din 2015 incoace, Amazon a investit in start-up-uri tehnologice axate pe AI, tehnologie vocala si entertainment, iar cel mai recent parteneriat al diviziei de investitii The Alexa Fund e unul similar: influencerii virtuali creati de Superplastic. Retailbrew.com anunta ca gigantul online a investit (alaturi de alte companii) 20 de milioane $ in studioul de design Superplastic, care creeaza vedete virtuale.
Acesti influenceri generati pe calculator au conturi social media, numerosi urmaritori si parteneriate de brand platite generos. Superplastic i-a creat deja pe Dayzee (o tipa albastra, cu par mov si cu peste 700.000 de fani pe Instagram), Janky (un motan cu peste 1 million de followeri pe Insta) si Guggimon (un iepure cu dinti de vampir, care e urmarit de peste 1,4 milioane de conturi, pe aceeasi aplicatie).
Amazon vrea sa investeasca in vedetele virtuale pentru a atrage publicul mai tanar. Influencerii creati artificial sunt o noua forma de proprietate intelectuala care reflecta modul in care metaversul prinde viata in realitate, in ochii clientilor. Si au prins deja in piete cum e China, unde se estimeaza ca aceasta industrie va depasi valoarea de 42 de miliarde $ pana in 2030. In Asia, branduri ca like Adidas, Calvin Klein sau Nike au parteneriate cu vedete virtuale de top din Japonia si Coreea de Sud. Moda incepe sa prinda si in SUA, unde brandul Pacsun s-a promovat (anul trecut) cu ajutorul influencerului virtual Lil Miquela (creata de compania Brud, in care Amazon a investit deja). Iar 58% dintre consumatorii americani urmarest cel putin un astfel de influencer (iar procentul e de 75%, in cazul tinerilor de 18-24 de ani!), conform unui sondaj.
Leave a reply