Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Alina Zara Prunean face bani online din traditie

alina zara

Cum ajungi de la o investitie de 1.000 de euro, o masina de cusut veche si o pasiune pentru traditia romaneasca la o afacere cu 1.000 de clienti care comanda online, fiecare, produse de 150 de lei, in medie? A aflat wall-street.ro, in urma unui interviu cu Alina Zara Prunean (38 de ani, foto st.), o antreprenoare care face zestre pentru romanii de secol XXI. In 2009, Alina facea PR pentru cateva branduri si agentii din Bucuresti si in timpul liber combina, alaturi de mama ei, tricouri noi cu materiale brodate traditional. „N-am reinventat eu sezatoarea. Ea se reinventeaza de sute de ani. Dar de luptat cu sindromul «China», o fac. Pentru ca suntem datori sa nu lasam copiilor nostri o lume in care scara de valori sa fie intoarsa cu fundul in sus!”, scrie ea pe contul personal de Facebook.

O comanda primita in 2009 de la Carturesti (fondatorii platformei de design romanesc ROD) i-a adus comenzi constante care au dat nastere unei intreprinderi sociale. „Povestea Mandra Chic a pornit ca un atelier sezatoare, fara intentie de business. S-a dezvoltat in timp si a crescut firesc, pas cu pas, piramidal si randuit cu rost. S-a transformat in business la cererea multor oameni care doreau sa cumpere ceea ce noi produceam pentru a nu lasa anumite traditii si mestesuguri sa moara”, explica antreprenoarea pe Facebook. Peste mia de euro investita initial, Mandra Chic a adaugat 15.000 de euro obtinuti la programul de finantare a afacerilor sociale „Idei din Tara lui Andrei”.

m fem

Alina a cumparat o masina de brodat automata si acum colaboreaza pentru site-ul ei (mandrachic.blogspot.ro) cu trei-sase doamne de 50-60 de ani (si mamele lor de peste 80 de ani), din satul Mandra (Tara Fagarasului). Cos tricouri, perne, sorturi si brose; clientii („oameni educati, cu salarii peste medie, expati, oameni cu drag si dor de Romania”, spune Alina) se inghesuie mai ales la „Tricoul fain”. Pentru 2015, antreprenoarea estimeaza o crestere a afacerilor de 20% fata de anul trecut, scrie wall-street.ro.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply