Cum foloseste Costco AI-ul in depozite, online si offline
Inca din 2018, Costco – cel mai mare vanzator angro, dupa volumul de vanzari, din Statele Unite – a integrat un model de machine learning in operatiunile proprii, pentru a estima cat de multe produse de patiserie trebuie sa puna pe raft zilnic. Testele au avut loc in 30 de locatii Costco. Astfel, a reusit sa economiseasca aproape 100 de milioane $, modelul fiind apoi adoptat in restul companiei, noteaza digitalcommerce360.com.
Acum, Costco foloseste inteligenta artificiala pentru a automatiza procese, a personaliza servicii, a optimiza inventarul si forta de munca, citim pe aiexpert.network. De exemplu, tehnologia AI este integrata in serviciul Costco Travel. Acesta permite clientilor sa isi cumpere excursii, iar din februarie 2025, in urma unui parteneriat cu Travelport, le ofera acestora o experienta de cautare optimizata si sugestii mai variate de destinatii si optiuni.
Tot la capitolul experienta clientelara, tehnologia este folosita pentru marketing personalizat, un checkout mai rapid (scan-and-go), scanarea cardului de membru si preturi dinamice. Eficienta operationala si serviciile mai rapide oferite gratie AI-ului contribuie la retentia crescuta a abonatilor Costco. Cat despre e-commerce, acesta creste semnificativ gratie transformarilor generate de AI. In Q3 2025, au avut loc cu 11,6% mai multe vanzari online YoY (are au contribuit cu 6,8% la cresterea vanzarilor totale nete).
In plus, AI-ul monitorizeaza inventarul din magazinele offline si cel online in timp real, minimizand pierderile (in special in cazul produselor perisabile), sprijina managementul energetic si optimizeaza forta de munca. Costco mizeaza pe aceasta tehnologie pentru a face demand forecasting si a ghida vehiculele automate (AGVs) folosite in depozite.
Leave a reply