15% dintre magazinele online romanesti de pe Magento folosesc versiunea 1 a platformei (studiu)
Compania autohtona de software Roweb a analizat peste 1.000 de magazine online din Romania construite pe platforma Magento si transmite rezultatele, intr-un comunicat de presa. Analiza evidentiaza o lipsa de actualizare tehnologica, vulnerabilitati majore de securitate si o adoptie lenta a celor mai bune practici in e-commerce.
Analiza a fost realizata prin parsarea paginilor publice (homepage, contact, termeni si conditii, URL-uri administrative etc.) fara a utiliza instrumente invazive sau metode de tip black-hat.
Concluziile-cheie ale studiului sunt urmatoarele:
- 15% dintre magazine folosesc in continuare Magento 1, platforma abandonata oficial de Adobe in 2020 – fara suport tehnic sau patch-uri de Securitate
- 5% din site-urile Magento 2 ruleaza versiuni foarte vechi, iar 1,3% utilizeaza versiuni depasite de Elastic Search
- 17,2% expun public versiunea platformei folosite, iar 24,1% pastreaza link-ul de administrare in formatul standard (/admin) – o vulnerabilitate des intalnita in atacurile brute-force
- doar 1,5% dintre magazine au migrat in ultimul an de pe Magento, majoritatea catre WordPress sau Shopify
- 4,5% folosesc tema moderna Hyva (cea mai performanta si rapida tehnologie front-end pentru Magento), iar sub 1% ruleaza pe versiunea Enterprise (dedicata companiilor mari)
- doar 32,5% declara public datele fiscale ale companiei pe site
- 89,5% dintre site-uri folosesc domenii .ro
- 78% sunt dezvoltate de doar 7 furnizori de software
- linkurile social media afisate – Facebook (57%), Instagram (38%), LinkedIn (10%), TikTok (5%)
- 2% dintre domenii includ si un subdomeniu pentru B2B
- cele mai populare verticale ale site-urilor e-commerce analizate – Echipamente industriale (19,7%), Tehnologie (18,1%), Sport (7,1%), Auto/Arta/Fashion (6%)
- orasele dominante ale magazinelor online analizate – Bucuresti/Ilfov (43%), Cluj-Napoca (28%), urmate de Arad, Oradea, Timisoara
„Studiul ofera un barometru real al starii actuale a platformelor Magento in Romania. Dincolo de partea tehnica, el semnaleaza riscuri reale de securitate si lipsa unor bune practici in gestionarea informatiilor sensibile. Pentru brandurile care vor sa ramana competitive si sigure, migrarea la versiuni actualizate si investitia in solutii moderne sunt esentiale”, transmite Stefan Nicolae (Head of eCommerce Roweb).
Leave a reply