Austria: 41% dintre comenzile online sunt plasate pe Amazon
52% din totalul sumelor cheltuite online in Austria se indreapta catre cele mai mari trei marketplace-uri din tara, iar Amazon conduce detasat topul, informeaza ecommercenews.eu. Gigantul e-commerce american detine o cota de 41% din total.
Zalando si eBay se plaseaza pe urmatoarele doua locuri (cu 607 milioane €, respectiv 513 milioane €), in timp ce platformele chinezesti castiga teren: Temu ocupa locul 4 (cu 341 de milioane €), inaintea Otto si Shop Apotheke, care depasesc Shein (pe locul 7). Asta arata noul clasament realizat de Asociatia Austriaca a Comertului cu Amanuntul si agentia de statistica ECDB. In plus, toamna trecuta, serviciul postal national estima ca 4 din 5 colete online sunt expediate catre cumparatorii austrieci din strainatate.
Revenind la liderul incontestabil al comertului electronic din Austria, in 2024, pe Amazon.de (Austria nu are un website dedicat) s-au cheltuit peste 4,3 miliarde €. Cheltuielile totale ale pasionatilor de achizitii pe Internet din tara vest-europeana au sarit de 10,5 miliarde € (+4,7% YoY). In Austria, 1 din 3 comenzi online este plasata pe platforme asiatice, dar comenzile au in general valori mici. Ascensiunea Temu si Shein atrage atentia multor grupuri de interese. Dupa Camera de Comert din Austria, acum Asociatia Austriaca a Comertului cu Amanuntul solicita masuri concrete impotriva platformelor din China.
„Este timpul sa eliminam decalajul in materie de aplicare a legii la nivelul Uniunii Europene si sa solicitam – in sfarsit – platformelor din Orientul Indepartat sa fie mult mai responsabile. Propunerea UE pentru o taxa de 2 € pentru transporturile din tari terte este un prim pas crucial, care trebuie implementat rapid”, a transmis Rainer Will (Managing Director al Asociatiei Austriece a Comertului cu Amanuntul).
Leave a reply