Doar 41% dintre britanici cred ca AI-ul are impact pozitiv, in retail (sondaj)
Mai putin de jumatate (mai exact, 41%) dintre cumparatorii din Marea Britanie cred ca inteligenta artificiala (AI) are un impact pozitiv asupra experientei lor, in retail. Cu toate acestea, peste doua treimi (70%) prefera brandurile care le ofera recomandari personalizate – care este metoda traditionala de a folosi AI-ul, in vanzarile online cu amanuntul. Procentele provin dintr-un sondaj de opinie recent, marca SAP Emarsys, citat de ecommercenews.eu si realizat pe un esantion de peste 2.000 de britanici.
Conform rezultatelor, 25% dintre consumatorii britanici sunt ingrijorati ca AI-ul va avea un impact negativ asupra experientei lor de shopping. Iar 91% dintre respondenti au spus ca ar prefera sa interactioneze cu oameni, nu cu un chatbot AI (desi doar 31 de procente fac diferenta intre acestia). Studiul indica faptul ca britanicii nu-si dau seama cat de mult este implicata inteligenta artificiala in experienta lor clientelara (de la continutul personalizat, pana la checkout-ul rapid).
„Beneficiile AI-ului in retail sunt extrem de mari: nu doar pentru branduri, ci si pentru clienti. Este clar ca, in prezent, cumparatorii nu sunt complet convinsi ca AI-ul are valoare – dar, cand este folosit responsabil, AI-ul poate imbunatati cu adevarat experienta utilizatorului, pe multiple paliere, de la primirea recomandarilor potrivite, la un proces de cumparare usor”, explica Kelsey Jones (Global Head of Product Marketing, SAP Emarsys).
Leave a reply