Adolescentii, cei mai activi cumparatori online in Romania
1/5 dintre adolescenti cumpara online in tara noastra, aflam dintr-un raport despre consumatorul autohton, realizat de agentia de comunicare Starcom Romania. Strangand si analizand date din diverse studii de piata, raportul da detalii despre cum tehnologia le simplifica viata romanilor, despre rolul televizorului in viata noastra si despre felul in care facem cumparaturi pe Internet. Analiza s-a axat pe patru grupuri de varsta:
- adolescenti (14-17 ani, inca merg la scoala)
- tineri singuri (18-34 de ani, necasatoriti, fara copii)
- familii cu copii (18-45 de ani, care au copii mai mici de 14 ani, alaturi de care locuiesc)
- familii fara copii (persoane peste 45 de ani, ai caror copii au plecat din gospodarie)
Astfel, in privinta comportamentului online al consumatorului, raportul a descoperit urmatoarele:
- ADOLESCENTII
- 54% au smartphone, pe care cei mai multi il folosesc pentru a asculta muzica (58%), a vedea fotografii (56%) si a sta pe retelele de socializare (51% – 9 din 10 au cont de Facebook); 1/3 dintre ei descarca aplicatii saptamanal
- 90% dintre cautarile lor online incep de pe google.ro, urmate de yahoo.com (66%), wikipedia.org (54%) si gameforge.com (53%)
- cumpara proponderent din magazine de cartier (70%), urmate de supermaket-uri (41%); sunt cei mai activi cumparatori online dintre romani (1/5 dintre ei cumpara de pe Internet, 11% alegand site-uri authotone)
- TINERII SINGURI
- 55% au smartphone, pe care cei mai multi il folosesc intre 4-12 ore/zi (28%)%), mai ales pentru a vedea fotografii (56%), a asculta muzica (53%) si a sta pe retelele de socializare (53%)
- 91% dintre cautarile lor online incepe de pe google.ro, urmate de yahoo.com (63%), olx.ro (41%), wikipedia.org (37%)
- cumpara proponderent din supermarket-uri (44%), piete si chioscuri (43%), alegand magazinul aflat cel mai aproape de casa; cumpara saptamanal ceva online (7% aleg site-uri romanesti si 5% aleg site-uri straine)
- 46% dintre cumparatorii online sunt influentati in decizia de cumparare de parerile blogger-ilor autohtoni
- folosesc Internetul pentru a gasi cele mai bune produse, la cel mai bun pret; 32% comanda produse online
- FAMILIILE CU COPII
- 34% au smartphone, peste o treime il folosesc 4-6 ore/zi (36%), mai ales pentru a vedea fotografii (39%) si a sta pe retelele de socializare (27%)
- 88% dintre cautarile lor online incepe de pe google.ro, urmate de yahoo.com (68%), olx.ro (43%), emag.ro (31%) si aliexpress.com (29%)
- cumpara proponderent din piete si chioscuri (57%), supermarket-uri (43%) si hypermarketuri (24%), alegand magazinul aflat cel mai aproape de casa; nu sunt interesate de shopping-ul online, pentru ca se tem de frauda si pentru ca vor sa vada fizic produsul cumparat (doar 3% aleg shopping-ul online in Romania si 2% se orienteaza spre site-uri straine)
- cand folosesc Internetul in procesul de cumparare, o fac pentru a se informa foarte mult, inainte de a cumpara: compara preturi (53%), cer sfatul altor cumparatori (45%)
- FAMILIILE FARA COPII
- 27% au smartphone, pe care aproape jumatate dintre ei il folosesc 4-6 ore/zi (42%), mai ales pentru a vedea fotografii (26%), a-si verifica e-mail-ul (20%) si a sta pe retelele de socializare (19%)
- 87% dintre cautarile lor online incepe de pe google.ro, urmat de yahoo.com (71%)
- cumpara proponderent din magazine de cartier (66%), piete si chioscuri (56%) si supermarketuri (40%), doar 3% aleg saptamanal shopping-ul online pe site-uri romanesti (cand o fac, se informeaza mai ales din newslettere)
Leave a reply