Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

8 tendinte in marketingul e-commerce, in 2020

Cumparaturile facute online incep sa fie preferate in locul magazinelor fizice, traditionale, iar utilizarea smartphone-urilor are un impact profund asupra succesului comertului pe Internet. Conform Statista, in 2020, numarul de utilizatori mobile va depasi 3,5 miliarde de persoane, la nivel mondial. Odata facuta trecerea din offline spre e-commerce, afacerile trebuie sa se adapteze rapid la tendintele tehnologice si de marketing, citim pe business2community.com. Anul acesta, pentru vanzari e-commerce de succes, business-urile online trebuie sa aiba in vedere urmatoarele 8 tendinte:

  1. Livrarea va deveni din ce in ce mai rapida – consumatorii sunt nerabdatori si vor livrari instant, iar comerciantii online trebuie sa impace aceasta dorinta cu variabile ca ora la care s-a plasat comanda, locatia depozitului, adresa de livrare si stocul
  2. Cumparaturile pe mobile vor depasi shopping-ul pe website-uri – consumatorii vor achizitii la indemana; dupa 10 ani in care au preferat website-urile e-commerce, acum s-au orientat spre aplicatiile mobile, care sunt din ce in ce mai simple
  3. Cumparaturi via comenzi vocale – fie ca vorbim despre Alexa, Ok Google sau Siri, avansul tehnologic al dispozitivelor activate vocal ofera clientilor sansa de a cumpara rapid si usor, in 2020 aceasta tehnologie urmand a fi adoptata la scara si mai larga; de aceea, proprietarii de magazine online trebuie sa aiba in vedere incorporarea ei in app-urile lor mobile
  4. Comertul social va fi la putere – informatiile extrase din profilurile de social media ale utilizatorilor va continua sa joace un rol semnificativ; Instagram castiga teren la capitolul aplicatii e-commerce mobile, iar contributia pe care o are Facebook apropo de vanzari e-commerce nu poate fi neglijata; retelele sociale sunt influenceri ai comportamentului de cumparare impulsiv si raman o parte vitala a afacerilor online
  5. Se vor impune criptomonedele – clientii pot plati cash, la livrare (ramburs), prin card de debit/credit, prin portofel virtual si conturi de PayPal, platile online urmand a trece treptat de la un model bazat pe bani fizici la unul digital; in 2020, unii giganti e-commerce se vor orienta spre criptomoned
  6. Inteligenta Artificiala si Realitatea Augmentata vor duce experienta clientelara la alt nivel – aplicatiile mobile e-commerce vor trece printr-o transformare, cu ajutorul AI si AR; clientii isi vor putea incarca pozele in app, pentru a vedea cum le va sta cu o anumita piesa vestimentara, pereche de incaltaminte, geanta sau culoare de make-u
  7. Personalizarea va deveni noua strategie standard – afaceristii online incep sa isi cunoasca mai bine clientii, deci au tendinta sa le faca oferte si mai personalizate, in functie de varsta, sex, locatie, greutate, inaltime, alegerile facute, rezultatele cautarii, cumparaturile anterioare, etc.
  8. Se impune e-commerce-ul pe baza de abonament –  reducerile vor ramane la ordinea zilei in 2020, cand vine vorba despre aplicatii mobile e-commerce, dar in plus se vor impune cumparaturile pe baza de abonament, in cazul clientilor care achizitioneaza adesea aceleasi produse (mancare pentru bebelusi, farmaceutice, cosmetice, detergenti, etc.)

Leave a reply