6 predictii e-commerce pentru Sarbatorile 2013: Black Friday, Cyber Monday, Craciun
Imagine preluata de pe FreeDigitalPhotos.net / Autor:Master isolated images
Se asteapta ca vanzarile online din Statele Unite ale Americii sa depaseasca 61 de miliarde de dolari in noiembrie si decembrie, facand vital sezonul de cumparaturi de sarbatori pentru retailerii mici si medii. Mai jos, prezentam sase tendinte ce ar putea avea impact asupra veniturilor din acest sezon.
1. Vanzarile din retail-ul online din SUA vor creste cu mai mult de 15%
eMarketer si-a revizuit in sus proiectiile de vazari pentru sarbatori si a declarat ca in prezent se asteapta ca sezonul de vanzari din retail-ul online sa creasca cu 15,1%, pana la 61,8 miliarde de dolari, fata de 53,7 miliarde de dolari in sezonul de sarbatori de anul trecut si 46,6 miliarde de dolari in sezonul de cumparaturi de sarbatori de-acum doi ani.
Pentru intregul an, eMarketer se asteapta ca vanzarile de ecommerce de retail din SUA, excluzand calatoriile si vanzarile de bilete, sa ajunga la 262,3 miliarde de dolari, cu 16,4% mai mult fata de anul trecut. Pe baza evolutiei de la trimestru la trimestru, ecommerce-ul online din SUA ar trebui sa creasca cu 15,5% in al patrulea trimestru, pana la 83,2 miliarde de dolari, conform eMarketer.
Separat, furnizorul de platforme de ecommerce Volusion a prezis ca vanzarile de ecommerce din retail-ul global in cazul afacerilor mici si mijlocii ar creste cu 20%. Desi prognoza Volusion si previziunile eMarketer nu se bazeaza pe acelasi esantion sau date, ambele pot sugera ca retailerii relativ mici s-ar putea bucura de o crestere mai mare a vanzarilor decat retailerii mari precum Amazon, Best Buy sau Walmart.
2. 16% dintre vanzarile online din SUA vor proveni de pe dispozitivele mobile
Vanzarile de ecommerce din retail-ul american de pe dispozitivele mobile ar trebui sa ajunga la 9,8 miliarde de dolari in noiembrie si decembrie 2013, reprezentand 16% din piata de ecommerce, conform datelor eMarketer, prezentate pe 5 septembrie.
“Tabletele sunt deosebit de importante pentru cresterea vanzarilor de m-commerce”, a raportat eMarketer, adaugand ca vanzarile de ecommerce din retail de pe tablete ar totaliza 26 de miliarde de dolari pentru acest an, reprezentand in jur de 62,5% dintre toate vanzarile de ecommerce de pe mobile. Pe tablete, cresterea vanzarilor online ar urca cu 87%.
3. Si mai multi retaileri vor oferi transport gratuit
Mai multi consumatori au ajuns sa se astepte la transport gratuit sau cel putin transport gratuit la cumpararea de o valoare minima. De fapt, un studiu UPS efectuat in mai 2013 a descoperit ca 68% dintre cumparatori au recomandat un anumit magazin online unui prieten, doar pentru ca acesta oferea transportul gratuit.
Separat, Google a raportat ca interogarile pentru termenul “transport gratuit” clocotesc la inceputul sezonului de cumparaturi de sarbatori, atingand apogeul in Cyber Monday. In raspuns la acest tip de popularitate printre consumatori, se asteapta ca si mai multi retaileri online si multi-channel sa ofere optiuni de transport gratuit.
4. Promotiile vor incepe mai devreme
“Pentru marile sezoane de cumparaturi, oamenii isi fac listele de dorinte, precum si listele de cumparaturi, mai devreme decat oricand. In iulie, aproape jumatate dintre cumparatorii chestionati isi facusera deja planuri pentru cand sa cumpere cadourile de sarbatori. Dintre cei care planifica activ, 30% se asteapta sa le inceapa inainte de Halloween”, au scris managerii de vanzari de la Google Erin Dean, Jacalyn Stolt si Nina Thatcher, intr-un articol din august 2013.
Datorita cumparatorilor dornici sa cumpere mai devreme, retailerii raspund. Un studiu de la furnizorul de produse personalizate Baynote si E-tailing Group a descoperit ca 30% dintre retaileri planuiesc sa inceapa promotiile pentru sarbatorile din 2013 la 1 octombrie, in acest an, ceea ce indica faptul ca multe magazine vor sa prinda debutul sezonului de vanzari.
5. Din nefericire, pretul va conta chiar mai mult
In timp ce multe dintre predictiile pentru sezonul de cumparaturi de sarbatori din 2013 au fost in general pozitive – mai multe vanzari de ecommerce, mai multe vanzari pe mobile – de asemenea cumparatorii vor decide din ce in ce mai mult sa cumpere pe baza pretului cel mai bun.
Un studiu Google Consumer din iulie 2013 a descoperit ca clienti nu sunt in general loiali unui anumit brand cand achizitioneaza cadouri, 40% dintre cei intervievati spunand ca pur si simplu cauta cel mai bun pret.
Ce conteaza mai mult, gasirea celui mai bun pret a devenit mult mai usoara pentru cumparatorii de sarbatori, care pot verifica online marketplace-urile precum Amazon, Rakuten si Newegg, site-urile de comparatii, inclusiv Google Shopping, NexTag, PriceGrabber si cele asemanatoare, si aplicatii mobile de comparare de preturi.
6. Mai multa competitie pentru vanzatorii mici
Multi retailerii traditionali, inclusiv Walmart, au publicat estimari mai mici de vanzari in al doilea trimestru al acestui an, indicand, probabil, ca in timp ce ecommerce-ul creste, retail-ul per total nu este nici pe departe la fel de incins.
Vanzarile potential mici ale retailerilor fizici i-au motivat pe unii dintre proprietarii de magazine mici, care au fost tinuti afara, daca vreti, sa inceapa sa vanda online.
In plus fata de aparitia online a magazinelor de tip boutique, solutiile de ecommerce mai bune si mai usor in folosit de la companii precum Bigcommerce, Volusion, Shopify si Magento fac chiar si mai usor de inceput un nou business de ecommerce. Pe masura ce veniturile din ecommerce cresc, la fel va evolua si numarul retailerilor care incearca sa castige o cota parte dintre aceste vanzari.
Sursa: http://www.practicalecommerce.com/articles/58511-6-Ecommerce-Predictions-for-the-2013-Holidays
Leave a reply