5 tendinte noi in shopping-ul online, post-pandemie (studiu)
Pentru a determina cum s-au modificat comportamentele de cumparare ale publicului mondial, in contextul pandemiei COVID-19, Publicis Sapient a realizat un studiu („Digital Life Index”), axat pe zonele influentate cel mai mult de actuala criza globala: Shopping, Calatorii, Restaurante si Sanatate. Metodologia a inclus sondaje de opinie pe 3.000 de personae care fac cumparaturi online, din SUA, Marea Britanie, Canada, Australia si Singapore, plus informatii despre cumparatorii din alte 10 tari (Franta, Italia, Germania, Suedia, Danemarca, Emiratele Arabe Unite, Japonia, Thailanda, China si India).
Care sunt concluziile raportului, apropo de cumparaturile online si offline?
- Consumatorii au prioritati noi: cumpara mai mult online (aproape ¾ spun ca au achizitionat de pe Internet mai mult ca de obicei, in ultimele 3 luni, iar 48% cred ca vor continua sa cumpere online si pe viitor), dar amana cheltuielile discretionare (aproape 77% vor amana achizitia de imbracaminte, electronice si electrocasnice – produse pe care prefera sa le cumpere digital – pana cand situatia pandemica se va imbunatati).
- Alimentele cumparate virtual sunt la putere: desi sub 50% dintre cumparatori spun ca isi cumpara de obicei alimentele (ne)perisabile, ambalate si bauturile de pe Internet, in pandemie numarul celor care au achizitionat alimente online a crescut cu 57%; iar 50% dintre cei care au incercat asta spun ca ar fi dispusi sa foloseasca mai mult serviciul, pe viitor. Piedicile in calea comerciantilor din acest domeniu sunt nivelul de prospetime al produselor (spun 45% dintre respondenti) si costurile mari de livrare si oferta limitata (30%).
- Loialitatea de brand este redefinita: oamenii sunt mai dispusi sa incerce produse de la brand-uri noi. Motivele pentru a incerca ceva nou depind de categoria de produse (pretul – in cazul produselor Fashion si Accesoriilor pentru casa, disponibilitatea – in cazul Alimentelor). Programele de loialitate sunt, in continuare, pretuite de public, fiind unul dintre primii 3 factori care influenteaza alegerea unui anumit brand (spun 58% dintre respondenti), pe langa livrarea rapida (72%) si selectia mare de produse (62%).
- Cumparaturile online necesita un element personal: cumparatorii sunt frustrati cand incearca sa recreeze digital punctele de interactiune din magazinele fizice (probarea produselor, comunicarea cu departamentul de Relatii cu clientii, procesarea retururilor). Retailerii pot apela la chatboti, mesageria social media, conferinte video si AR, pentru a reduce prapastia offline-online si a mentine, in acelasi timp, clientii in siguranta.
- Magazinele fizice sunt alese daca asigura siguranta: interactiunile contactless (mai ales apropo de plata – 39% au folosit plata contactless aproape de fiecare data cand le-a fost oferita posibilitatea) sunt la putere. ¾ dintre cumparatori spun ca sanatatea si siguranta constituie factorul nr. 1 atunci cand aleg un retailer offline (limitarea numarului de persoane care au acces in magazin odata fiind precautia nr. 1 pentru toate generatiile intervievate). Metodele de plata contactless preferate sunt via card de credit sau platile mobile via Apple si Google Pay. Optiunea nr. 1 apropo de livrarea produselor este ridicarea de la un magazin fizic a produselor comandate online, dar metoda de livrare difera, in functie de regiune si varsta (persoanele in varsta prefera livrarea clasica, de 3-5 zile; britanicii si americanii prefera livrarea a doua zi).
Leave a reply