Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

5 lucruri pe care vanzatorii online le pot invata de la Amazon

Amazon a optimizat la maxim palnia de vanzari online si conversiile, clientilor companiei fiindu-le usor sa cumpere de cand intra pe site si cauta ceva, pana cand fac checkout-ul, citim pe digitalcommerce360.com. Compania a evoluat de la o librarie online (lansata in anii ’90), la un gigant virtual cu un volum brut de marfuri de 277 miliarde $ in 2018 si un statut dominant al pietei (prin optimizare constanta a UX si expansiune). Cele 5 elemente-cheie ale strategiei Amazon, care pot fi luate drept model de oricare retailer e-commerce sunt:

  1. Un layout curat, pentru un engagement eficient. Amazon nu are cel mai frumos site, important pentru ei nu e un design elegantdin punct de vedere vizual, ci considerentele legate de rata mare de conversie. Amazon nu isi face vizitatorii online sa munceasca in plus atunci cand cauta ceva pe site, are pagini cu layout simplu si previzibil (care minimizeaza bounce rate-ul si maximizeaza conversiile) si mentine loialitatea clientelara oferindu-le acestora ce se asteapta sa primeasca.
  2. Pagini de produs pline de detalii interesante. Intr-o lume atat de conectate ca cea de astazi, in care toti avem pareri despre orice, autenticitatea online e greu de castigat. Daca le poti arata potentialilor clienti ce cred despre produsele tale alti cumparatori, le vei castiga increderea si interesul. Amazon are in paginile de produs texte, imagini si clipuri video incorporate natural, care atrag interesul, sunt instructive si influenteaza usor privitorul.
  3. Scoruri de bestseller. Produsele Amazon au un Best Sellers Rank (BSR), un scor calculat in functie de vanzari, in principal (incorporand cifre recente, dar si mai vechi, fiind updatat in fiecare ora si dand indicii utile clientilor). Vizitatorii care vad astfel de scoruri se simt mai informati si capata mai multa incredere in site-ul respectiv.
  4. Produse recomandate. Acesta e un alt mecanism de dovezi sociale care iti ajuta vizitatorii sa capete incredere. Implementeaza pe propriul site un plug-in de recomandari si asigura-te ca toate recomandarile afisate in pagina de produs provin de la categorii de produse similare celui din pagina.
  5. Checkout foarte usor. Cand esti interesat de un produs, nu vrei sa ai surprize la final, in pagina de chekout: taxe suplimentare, calcule complicate si livrarea gratuita doar in functie de anumiti parametri (nementionati pana acum). Alege un layout curat pentru checkout, cu cat procesul e mai simplu si mai previzibil, lipsit de obstacole pentru viitorul client, cu atat va fi mai bine.

Leave a reply