Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

5 inovatii e-commerce pentru 2020 (studiu)

Anul 2020 va aduce noi inovatii in domeniul comertului electronic, inovatii de care retailerii trebuie sa tina cont, pentru a avea succes pe piata, noteaza raportul „5 Top E-Commerce Innovations for 2020”, publicat de channeladvisor.co.uk. Shopping-ul mobile, asteptarile legate de livrare si o experienta omnichannel solid contruita sunt tendinte deja existente, dar noile tehnologii vor ridica stacheta si le vor duce in directii noi, in anul care abia a inceput.

Cele 5 inovatii e-commerce pentru 2020 mentionate in studiul amintit sunt:

1. E-commerce-ul va deveni din ce in ce mai mobil – in 2018, la nivel mondial, cumparatorii au petrecut 18 miliarde de ore utilizand aplicatii de shopping (cu 45% mai mult fata de 2016), iar numarul de sesiuni a crescut cu 65% (conform App Annie); clientii online prefera ecranele mai mici si navigarea mai simpla, iar retailerii trebuie sa se adapteze; frictiunea ramane dusmanul nr. 1 al conversiei (in 2018, de Sarbatori, rata de abandon a cosurilor a fost de aproape 70%, procesul de checkout fiind prea lung si prea complicat; problema creste pe ecranele mobile, pe care s-au facut 43% dintre comenzile de Black Friday); procesul de checkout trebuie sa fie rapid, sa includa o tehnolgie de verificare a adresei (care poate reduce durata de introducere manuala cu pana la 78%, conform Loqate), iar tot mai multe site-uri e-commerce se pot transforma in Progressive Web Apps (care pot reduce timpul mediu de incarcare al unei pagini de la 4,5 la 1,3 secunde, conform Mobify).

2. Continutul personalizat oferit clientilor face ca viteza de livrare a acestuia sa fie mai importanta ca niciodata – pe masura ce accesul la cantitati mari de date devine ceva normal, utilizarea acestor date devine factorul care face diferenta; retailerii trebuie sa ofere un continut variat fiecarui tip de client identificat cu ajutorul informatiilor demografice si al istoricului de cumparare; conform Velocity Partners, cei 4 stalpi ai mesajelor de marketing care isi ating tinta sunt strategia, automatizarea, promovarea si datele analitice.

3. Problemele legate de livrare sunt inevitabile, dar tehnogia poate fi de ajutor – retailerii nu vor putea niciodata sa elimine problemele asociate livrarii de produse, dar trebuie sa le minimizeze si sa comunice clar si rapid clientilor cand au loc intarzieri inevitabile; vizibilitatea integrata a inventarului/alocarea comenzilor si functia available to promise (ATP) te pot ajuta sa te asiguri ca livrarile se desfasoara fara probleme in majoritatea cazurilor.

4. Search-ul vizual va castiga teren – un alt pas in reducerea frictiunii se refera la numarul de pasi dintre momentul in care cineva vede un produs interesant pe social media si momentul in care il cumpara; inspiratia oferita de o imagine este multe mai puternica decat a cauta in mod clasic, via text, un produs anume, iar search-ul vizual este dorit de 62% dintre membrii Generatiei Z si Millenniali, 70% spunand ca daca tot continutul digital ar fi shoppable, ar cheltui mai mult online (conform ViSenze).

5. Trebuie sa evoluam de la un comert omnichannel la un comert unificat – degeaba vinzi pe mai multe canale, daca acestea nu opereaza la unison; experienta e-commerce moderna trebuie sa permita clientilor sa plaseze comenzi online din magazinul fizic, sa verifice stocul de pe telefon si sa faca orice alta operatiune fara a da de obstacole, totul trebuie sa fie perfect sincronizat; 81% dintre retaileri vor trece la comertul unificat pana la final de 2020 (conform BRP), lasandu-si mana libera cumparatorilor apropo de ce cumpara, unde vor sa fie livrat coletul si in ce zi.

Leave a reply