<15% dintre clienti revin la un magazin online, pentru a doua comanda (studiu)
Doar 14,77% dintre cumparatorii online revin pe un site e-commerce pentru a plasa si o a doua comanda, informeaza ecommercenews.eu. Un procent si mai redus de clienti devin fideli si comanda constant – asta a descoperit un studiu recent, realizat de compania germana Uptain. Acesta a analizat date de la peste 30 de milioane de utilizatori si peste 3.000 de magazine digitale si a analizat cat de valorosi sunt clientii acestora.
Proprietarii de magazine e-commerce stiu cat de dificil este sa convertesti un vizitator in client si apoi sa il pastrezi pe termen lung. Drept dovada, studiul a descoperit ca 85,23% dintre shopperi fac o singura achizitie, pentru ca aceste cumpraturi sunt unele facute din impuls.
Cercetarea mai noteaza ca valoarea medie a cosului de cumparaturi este de 80,41 €, in cazul clientilor care revin pe un site pentru a comanda din nou. Dupa mai mult de 3 comenzi, valoarea medie a cosului virtual creste treptat. In cazul consumatorilor care cumpara doar o data, aceasta este mai mica – 59,9 €; asta indica in mod eveident valoarea clientilor repetitivi. In plus, odata fidelizati, acestia nu necesita investitii la fel de mari apropo de marketing, deci sellerii digitali au un return on investment (ROI) crescut din partea lor.
Uptain a observat ca doar 30,16% dintre clientii repetitivi plaseaza mai mult de 2 comenzi, ca 12,37% depasesc 3 comenzi si mai putin de 2 procente comanda de mai multe ori pe luna. A doua comanda este plasata, in medie, dupa 2 saptamani – ceea ce sugereaza ca magazinele e-commerce pot convinge un client sa revina pe site si sa mai cumpere ceva in acest interval, prin cresterea engagementului. Dupa a doua comanda, durata de timp dintre comenzi scade din nou, deci solutia este comunicarea constanta cu acesti cumparatori repetitivi.
„Clientii fideli devin din ce in ce mai importanti in perioadele in care pretul/click creste si concurenta e acerba. Comerciantii online nu reusesc in prezent sa construiasca relatii pe termen lung cu clientii. Drept urmare, o mare parte din potentialul de vanzari pur si simplu se pierde. Un newsletter traditional nu este suficient. Trebuie implementate masuri noi si extrem de eficiente, cum ar fi personalizarea bazata pe inteligenta artificiala sau mesajele automate trimise pe WhatsApp”, transmite Julian Craemer (CEO Uptain).
Leave a reply