4 noutati Google AdWords care vizeaza e-commerce-ul
Google a anunat recent, la evenimentul Marketing Next, cateva shimbari aduse produselor sale de advertising, aflam de pe practicalecommerce.com. Printre acestea se numara si 4 utile comerciantilor online care folosesc Google AdWords (prin care reclamele unei companii sunt afisate exact in momentul in care clientii cauta pe Google produsele/serviciile oferite de aceasta, plata facandu-se numai atunci cand utilizatorii dau click pe reclama) pentru a-si impulsiona vanzarile:
- Google Optimize – acest nou produs va ajuta angajatii din publicitate sa creeze si sa testeze landing page-uri, aplicandu-le la orice combinatie de campanii si cuvinte-cheie, fara a avea nevoie de abilitati de programatori pentru asta; acest feature include A/B testing (personalizarea continutului unui website in functie de anumite iptoteze obtinute fie in urma sondajelor, fie in urma unei analize a KPI-urilor); integrare nativa in Google Analytics; targetare avansata (in functie de geografie ori comportamentul utilizatorilor); ajutor pentru aplicatii web single-page
- In-Market Audiences for Search – modalitate de a ajunge la cumparatorii care cauta activ produse si le compara cu unele similare; folosind machine learning-ul si AI-ul, Google cerne informatiile despre un client si determina cand va cauta acea persoana un anume produs; interfata AdWords contine aproape 500 de astfel de publicuri-tinta (diferite ca varsta, statut parental, sex, etc.)
- Life Events Targeting for YouTube and Gmail Ads – imbunatatiri de targetare pentru reclame YouTube si Gmail, pentru ocazii speciale (aniversari, casatorii, nasterea unui copil, etc.), care pot ajuta anumite industrii e-commerce (site-uri care vand rochii de mireasa, de exemplu); astfel, poti a crea texte targetate exact pe evenimentul dorit („Cadoul perfect de 8 Martie!”), repeta acest mesaj pe landing page si apoi testa cu Google Optimize aceste pagini prin A/B testing
- Google Attribution – iti permite sa alegi din mai multe modele de atribuire („Data-driven”, „Last click”, „First click”, „Linear”, „Time decay” si „Position based”) si sa atasezi modelul ales unei conversii; apoi, daca folosesti optiuni automate de licitare in AdWords, noul model de atribuire te ajuta sa iei decizii mai informate; prima optiune, „Data-driven”, va fi disponibila gratuit doar advertiserilor care au conturi cu minim 20.000 de click-uri si au avut cel putin 800 de conversii in ultima luna
Leave a reply