4 motive pentru care Alibaba va depasi Amazon
Companiile Amazon si Alibaba domina peisajul e-commerce din zonele lor geografice si au valori de piata similare, dar compania asiatica are toate sansele sa devina lider in comertul electronic, valorand 1 trilion $, scrie seekingalpha.com, care ofera si 4 motive in acest sens:
- Alibaba are clienti mai multi. Populatia Chinei este de 4 ori mai mare ca cea din SUA, dar 1 client Alibaba nu valoreaza atat de mult ca 1 american fan Amazon: veniturile americane pe cap de locuitor sunt aproape de 6 ori mai mari ca in tara asiatica. Acum, 57% din China e urbana (fata de 83% din SUA), dar tara e in curs de dezvoltare, orasele Beijing si Shenzhen cresc (si salariile de acolo, la fel). Prin comparatie, piata Alibaba e de 4 ori mai mare decat cea a Amazon, dar clientii cheltuie o treime din banii cheltuiti in State. Daca toate variabilele se mentin constante, Alibaba va junge sa fie cu 33% mai mare ca rivalul american, mai ales ca este o prezenta mai mare in pietele Asiei de SE.
- E-commerce-ul e la ordinea zilei in China. Aici, din totalul vanzarilor retail, online se fac 15,5%, in timp ce in SUA procentul e de doar 9%.
- Dependenta chinezilor de Alibaba e mai mare decat cea a americanilor de Amazon. Site-ul Tmall.com (fostul Taobao Mall, platforma Alibaba prin care companii chineze si internationale vand produse in China, Hong Kong, Macao si Taiwan) detine 61,4% din piata e-comerce B2C chineza. Iar Alibaba.com este lider in mobile shopping, ddeetinand 86,2% din piata chineza. Prin comparatie, Amazon, nu domina nici macar 50% din piata americana.
- Alibaba are afaceri mai diverse. Gigantul din Seattle si-a bagat coada in livrarea de alimente (Whole Foods, Amazon Fresh), cloud (Amazon Web Service) si productie video (Prime Video). Dar Alibaba detine, in China, companii in domenii si mai variate: restaurante (Koubei, care e un fel de Opentable + Yelp), livrarea de alimente (Hema), cloud (Aliyun), productie video (Youku), servicii financiare (Alipay e metoda de plata preferata in China). In plus, isi ia o cota parte din orice tranzactie cu cardul de credit pe site-urile sale (0,55 – 0,6%).
Leave a reply