Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

123

4 motive pentru care Alibaba va depasi Amazon

Companiile Amazon si Alibaba domina peisajul e-commerce din zonele lor geografice si au valori de piata similare, dar compania asiatica are toate sansele sa devina lider in comertul electronic, valorand 1 trilion $, scrie seekingalpha.com, care ofera si 4 motive in acest sens:

  1. Alibaba are clienti mai multi. Populatia Chinei este de 4 ori mai mare ca cea din SUA, dar 1 client Alibaba nu valoreaza atat de mult ca 1 american fan Amazon: veniturile americane pe cap de locuitor sunt aproape de 6 ori mai mari ca in tara asiatica. Acum, 57% din China e urbana (fata de 83% din SUA), dar tara e in curs de dezvoltare, orasele Beijing si Shenzhen cresc (si salariile de acolo, la fel). Prin comparatie, piata Alibaba e de 4 ori mai mare decat cea a Amazon, dar clientii cheltuie o treime din banii cheltuiti in State. Daca toate variabilele se mentin constante, Alibaba va junge sa fie cu 33% mai mare ca rivalul american, mai ales ca este o prezenta mai mare in pietele Asiei de SE.

    396369-15067064120311809_origin

  2. E-commerce-ul e la ordinea zilei in China. Aici, din totalul vanzarilor retail, online se fac 15,5%, in timp ce in SUA procentul e de doar 9%.396369-15067064123169854
  3. Dependenta chinezilor de Alibaba e mai mare decat cea a americanilor de Amazon. Site-ul Tmall.com (fostul Taobao Mall, platforma Alibaba prin care companii chineze si internationale vand produse in China, Hong Kong, Macao si Taiwan) detine 61,4% din piata e-comerce B2C chineza. Iar Alibaba.com este lider in mobile shopping, ddeetinand 86,2% din piata chineza. Prin comparatie, Amazon, nu domina nici macar 50% din piata americana.Untitled
  4. Alibaba are afaceri mai diverse. Gigantul din Seattle si-a bagat coada in livrarea de alimente (Whole Foods, Amazon Fresh), cloud (Amazon Web Service) si productie video (Prime Video). Dar Alibaba detine, in China, companii in domenii si mai variate: restaurante (Koubei, care e un fel de Opentable + Yelp), livrarea de alimente (Hema), cloud (Aliyun), productie video (Youku), servicii financiare (Alipay e metoda de plata preferata in China). In plus, isi ia o cota parte din orice tranzactie cu cardul de credit pe site-urile sale (0,55 – 0,6%).

Raspunde la aceasta intrebare