Walmart spera ca Jet.com il va face relevant in e-commerce
Gigantul pietei de retail americane Walmart a platit 3,3 miliarde $ pentru Jet.com (tranzactie despre care ecompedia.ro a scris aici) si spera ca acesta sa il salveze de la soarta companiei Sears (lant de magazine americane care a inregistrat pierderi de 9 miliarde $ in ultimele trimestre, isi inchide tot mai multe magazine si imprumuta sute de milioane de dolari), citim pe forbes.com.
Compania are venituri de aproape 500 de miliarde $, dar se confrunta cu probleme: pentru a reduce preturile, compania a automatizat multe operatiuni, reducand numarul de angajati cu 400.000 de persoane si putandu-se lauda cu o crestere de 23% in nr. de vanzari/angajat in ultimii 10 ani; dar mai putini angajati = mai multe probleme de securitate, iar acum magazinele Walmart nu sunt deloc sigure, aici facandu-si cumparaturile patura de jos a societatii; costul emininarii acestor pericole e de 3,2 miliarde $ (adica 20% din profitul total al companiei, dar marja de profit l Walmart este de 3%, mai mica cu o treime decat cea a celor de la Target (4,6 %), deci compania nu isi permite sa investeasca in securitate.
In plus, presiunea online e mare: Walmart vinde online de 15 ani, dar doar 3% din vanzarile totale sunt reprezentate de e-commerce (adica 14 miliarde $), cifrele nu sunt incurajatoare: in timp de Amazon a crescut pe online cu 31% in ultimul trimestru (avand venituri de 100 miliarde $), Walmart a crescut doar cu 7%, neatragand destui clienti pentru a oferi o alternativa online magazinlelor fizice.
Leave a reply