Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Vlad Ionescu (UiPath): „Preconizam o adoptare in masa a tehnologiei RPA”

vlad-ionescu

Asa cum scriam recent, romanii de la UiPath au primit o injectie de capital de 30 milioane $ de la un grup de investitori (Accel Partners, Earlybird Venture Capital, Credo Ventures si Seedcamp). Suma reprezinta o performanta unica in mediul start-up romanesc, fiind cea mai mare investitie de capital privat facuta vreodata intr-o firma romaneasca. Si va ajuta compania sa continue dezvoltarea, in baza cresterii de 600% pe care a inregistrat-o in 2016.

In acest context, Vlad Ionescu (foto, online marketing manager UiPath) ne-a raspuns la cateva intrebari legate de compania sa si planurile de viitor.

ECOMpedia.ro: Ce este UiPath, cand si cum a aparut?
Vlad Ionescu: UiPath este unul dintre cei 3 lideri globali in automatizarea proceselor de business. Compania a luat nastere in 2005, axandu-se la vremea aceea pe dezvoltarea si vanzarea de componente de automatizare pentru producatori giganti de software precum Microsoft si IBM. Incepand cu 2013, am creat primul nostru produs software, cu propria tehnologie RPA. Odata cu el a inceput si ascensiunea noastra pe piata mondiala de RPA.

Ce inseamna finantarea aceasta de 30 milioane de dolari pentru voi?
Finantarea aceasta inseamna ca vom duce la bun sfarsit ce ne-am propus intr-un timp mult mai scurt. In punctul in care ne aflam, viteza este singurul lucru care ne poate propulsa din pozitia de top 3 in solutii RPA in cea de lider mondial. Planuim sa deschidem noi sedii, sa dublam (daca nu chiar sa triplam) echipa si sa investim in crearea unui produs „future-proof”.

Cine va sunt clientii?
Nevoia pentru produsele si serviciile noastre este relativ recenta, dar in continua crestere. Preconizam o adoptare in masa a tehnologiei RPA in urmatorii ani. Astazi lucram cu peste 150 de parteneri si companii de top precum Lufthansa, Generali, Telenor sau Dong Energy. In contextul actual, RPA-ul a devenit o necesitate pentru a ramane competitiv.

Care au fost ingredientele cresterii de 600% inregistrate de UiPath anul trecut?
Pe langa continua reinvestire in companie, foarte importanta in cresterea noastra a fost echipa. Am reusit sa coagulam in jurul UiPath o echipa tanara si foarte performanta, pe care am stiut cum sa o pastram in companie. Avem oameni care sunt inca de la inceput cu noi, au crescut cu noi si acum formeaza viitoarele talente UiPath.  La fel de important este si faptul ca ne-am axat inca de la inceput pe pietele globale. Este o mare diferenta intre a pozitiona un produs pe o piata romaneasca, europeana sau mondiala. Noi avem foarte putini clienti pe plan local. Tintim mai mult spre companii mari, care s-au afirmat deja global si care acum doresc sa isi mentina afacerea performanta. Si cumva tintind spre acesti clienti mari am setat o traictorie ascendenta pentru UiPath si incepand cu 2016 putem spune ca am ajuns la „masa jucatorilor mari”.

uipath studio
Ce planuri de viitor aveti?
Principala noastra preocupare este sa crestem. Si cand spun asta ma refer la echipa si locurile cheie ale lumii in care vom fi prezenti. In 2016, am deschis sedii in New York, Londra, Bengaluru, Singapore si Tokyo, pe langa sediul central din Bucuresti. In curand, planuim sa ne extidem in Sydney si Hong Kong, pentru a raspunde cererii tot mai mari de automatizare din aceste regiuni. Pe partea de produs, ne pregatim sa lansam o noua versiune UiPath Studio (foto, care permite persoanelor fara abilitati de coding sa creeze procese robotizate – n.r.). Incepand cu aceasta vom acorda o mai mare importanta inteligentei artificiale si integrarii acesteia in produsul nostru.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply