Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Vanzarile online de alimente au crescut cu 400% YoY, de la inceputul pandemiei (raport)

La editia din acest an a European Digital Commerce, VTEX a prezentat concluziile unei analize proprii, care a fost realizata in 40 de tari (inclusiv in Romania), apropo de evolutia vanzarilor online, in timpul pandemiei COVID-19. Care au fost aceste concluzii? Alimentele, produsele pentru sport si fitness, jucariile, cartile, bijuteriile si cele pentru casa sunt categoriile care au inregistrat, anul acesta, cele mai mari cresteri ale vanzarilor in mediul online, la nivel mondial, transmite VTEX, intr-un comunicat de presa.

Cea de-a treia editie din Romania a European Digital Commerce a avut loc pe 9 decembrie. Acest eveniment dedicat industriei europene de comert s-a desfasurat pentru prima oara exclusiv online si a adus impreuna peste 450 de specialisti interesati de tendintele industriei de comert, provocarile omnichannel, procesul de adaptare la noile realitati si modalitatile de crestere si dezvoltare a afacerilor, in contextul pandemiei COVID-19. Evenimentul European Digital Commerce face parte dintr-o serie de conferinte periodice, dedicate industriei de comert, desfasurate in mai multe tari din Europa.

Ce a mai descoperit analiza VTEX:

  • cea mai mare crestere in vanzarile online a avut-o categoria produselor alimentare – din martie 2020, vanzarile online de alimente au crescut cu pana la 400% YoY, cresterea ramanand constanta in ultimele luni (la peste 300%)
  • o evolutie similara a avut-o categoria sport & fitness – in luna iunie, a atins o crestere de 250% YoY; tendinta de crestere s-a mentinut pe tot parcursul anului, ultimele luni consemnand o majorare de peste 150%
  • produsele si decoratiunile pentru casa, jucariile, cartile, bijuteriile si electronicele au inregistrat, de asemenea, vanzari de peste 150% YoY; in ultimele luni, avansul s-a pastrat in jurul unei cresteri de 100%
  • cresterea vanzarilor online din 2020 a fost sustinuta si de intrarea de noi categorii de clienti in e-commerce – pana anul trecut, cumparaturile pe Internet erau considerate a fi, in principal, apanajul persoanelor mai tinere, anul acesta, la nivel mondial, mai multe milioane de clienti de peste 50 de ani, cu disponibilitate mai mare de cumparare, au facut achizitii online
  • un alt factor care a contribuit la evolutia pozitiva a industriei e-commerce a fost gradul mare de deschidere al comerciantilor catre parteneriate, asocieri si a gasi noi surse de venit; este o tendinta care se va manifesta si in perioada urmatoare si care determina o crestere rapida a numarului de marketplace-uri

„Anul 2020 a generat o schimbare radicala a comportamentului de consum in toata lumea. Daca, initial, lockdown-ul a fost motorul principal pentru cresterea vanzarilor (mai ales pe categorii de produse neajunse inca la o maturitate in e-commerce), ulterior, actiunile retailerilor, orientate catre pastrarea acestei evolutii, catre retentia si fidelizarea clientilor, i-au determinat pe clienti sa faca achizitii online in continuare. In acelasi timp, clientii au gasit suficiente motive pentru a pastra acest comportament de consum: posibilitatea de a face abonamente la anumite servicii, comoditate, acces mai rapid la o gama mai mare de produse, economii de timp si bani, siguranta mai mare, etc.”, explica Cristi Movila (foto, Growth Leader pentru Europa Centrala si de Est, VTEX).

Leave a reply