Tarile de Jos: majoritatea site-urilor de dropshipping incalca legislatia (raport)
Majoritatea magazinelor online olandeze care fac dropshipping nu respecta legislatia e-commerce locala – asta a descoperit un raport realizat de Asociatia Consumatorilor din Tarile de Jos. Aceasta organizatie a analizat 100 de magazine digitale care fac e-commerce prin aceasta metoda, care implica absenta unui stoc in depozitul comerciantului si trimiterea produsului comandat direct de la producator. Pentru multi antreprenori, dropshipping-ul este o cale de a testa e-commerce-ul, fara a investi masiv in cantitati mari de produse.
Raportul a constatat ca aceasta metoda de a face comert online vine la pachet si cu incalcarea obligatiilor pe care le au magazinele e-commerce, in Tarile de Jos. Asociatia Consumatorilor a constatat ca 66% dintre cele analizate nu afiseaza un numar de telefon pe website (desi sunt obligate sa o faca) si nici un numar de inregistrare la Camera de Comert, iar 65% nu afiseaza o adresa de retur.
In plus, 82% nu explica exact care este costul unui retur online: majoritatea celor 100 de retaileri analizati mentioneaza doar ca returnarea unei comenzi nu este gratuita, iar unii chiar spun ca nu accepta retururi daca un produs este la reduceri, de exemplu. Acest lucru este ilegal si – culmea – foarte multe dintre aceste magazine online isi listeaza automat toate produsele ca avand un pret cu discount.
Cateva magazine online au proprile reguli speciale: de exemplu, Lisona refuza retururile de la clientii care au comandat un produs in doua sau mai multe marimi/culori, iar Sadiluxe, Shop-ist, Luxopro si Moluvo percep o suprataxa de retur de 10 € sau 15-20% din pretul de achizitie, pentru inspectarea produsului returnat.
Asociatia Consumatorilor a discutat si cu peste 2.500 de consumatori olandezi care au achizitionat produse via dropshipping. 88% spun ca au regretat comanda facuta – in principal, din cauza timpilor mari de livrare (81%), a trimiterii retururilor in alte tari (73%), a costului mare de retur (64%), a calitatii proaste a produselor (59%), a lipsei de feedback din partea departamentului de relatii cu clientii (58%), a faptului ca nu primesc toti bani inapoi dupa un retur (45%) sau ca ii primesc mult prea tarziu (32%).
Leave a reply