Starea e-commerce-ului in Marea Britanie (raport)
Ecommerce Foundation a facut public cel mai nou raport asupra e-commerce-ului B2C (business to customer) din Marea Britanie: „United Kingdom B2C E-commerce Report 2016”, care este disponibil pe ecommercewiki.org. Documentul contine cifre relevante privind cele peste 43 de milioane de britanici (81%) care au facut cumparaturi online, in 2015, in tara insulara. Obiceiurile de e-shopping ale britanicilor, desprinse din raport, indica urmatoarele:
- in UK, e-commerce-ul reprezinta 6,12% din produsul intern brut (care a fost de 2,5 milioane €), cel mai mare procent din intreaga Europa
- PIB-ul a crescut cu 2,2% in 2015 (procentul ia in calcul inflatia), rata de somaj (5,4%) este mai mica decat media europeana (8,9%), iar consumatorii au fost optimisti in privinta starii economice
- PIB pe cap de locuitor este de 39.400 €, iar un britanic a cheltuit anul trecut, in medie, 3.652 € pe Internet – totalul fiind de 157 de miliarde de euro
- 71% din populatie foloseste un smartphone si 20% dintre britanici au folosit un dispozitiv mobil (domina sistemele de operare iOS) pentru shoppingul online, cumparand bunuri in valoare de 31 miliarde €
- numarul de cumparatori online a crescut cu 4,3% anul trecut: dintr-o populatie totala de 64.875.165 de persoane, 43.357.150 au cumparat ceva online
- 28% dintre britanicii de 16-21 de ani intra pe magazine online, chiar daca nu cauta neaparat un anume produs; procentul scade la 21% in cazul persoanelor de 22-65 de ani
- online, britanicii cumpara cel mai des articole de imbracaminte si excursii
- majoritaea (45%) platesc cu carduri de debit
- aproape jumatate dintre britanici folosesc Facebook-ul (47%), urmatoarea retea de socializare preferata fiind Twitter-ul (20%)
Leave a reply