Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Starea comertului online in Franta, in 2023 (raport)

Federatia franceza de e-commerce (Fevad) si-a facut recent public raportul anual referitor la starea comertului online in tara vest-europeana, anunta ecommerce-europe.eu. Acesta concluzioneaza ca Franta e in continuare a doua cea mai mare piata e-commerce din Europe, dupa Marea Britanie, cu venituri de 146,9 de miliarde €, in 2022 (+13,8% YoY). Documentul (intitulat „E-commerce key figures”) ofera o analiza detaliata a performantei din acest sector al comertului cu amanuntul, pe baza mai multor studii efectuate de Fevad si partnerii sai, in 2022 si 2023.

„E-commerce-ul a ramas o forta importanta in economia franceza, in 2022, generand venituri de aproape 150 de miliarde €. In plus, ofera un punct de vedere unic apropo de tendintele de consum emergente: centralizand toate datele publicate de Fevad in 2023, putem oferi o privire de ansamblu asupra noilor modalitati de consum. Acesta este un document esential pentru imbunatatirea cunostintelor si intelegerea rolului jucat de e-commerce in viata de zi cu zi a consumatorilor francezi”, transmite Marc Lolivier (CEO Fevad).

Ce a descoperit raportul:

  • cometrul online reprezinta 12,4% din retailul total, in Franta
  • in 2022, au avut loc 2,3 miliarde de tranzactii online (+6,5% YoY) si s-au vandut cu -7% mai putine produse si cu +36% mai multe servicii, fata de 2021
  • comertul pe Internet ramane o forta inovatoare in economia franceza – peste 8 din 10 retaileri digitali vor sa prioritizeze investitiile in CSR sau dezvoltare IT
  • 2 din 3 magazine online franceze isi vand produsele pe plan international si majoritatea acestora se asteapta la vanzari transfrontaliere mai mari, in 2023; principalele destinatii ale produselor retailerilor francezi sunt Belgia (86%), Spania (68%) si Germania (65%)
  • e-commerce-ul sprijina afacerile locale – aproape 15% dintre cumparatorii digitali cumpara de la producatori independenti sau afaceri locale, motivati de dorinta de a-i sprijini (60%), faptul ca e mai practic (57%) si dorinta de a consuma produse locale (53%)
  • cumparaturile online sunt populare in randul francezilor de toate sexele, categoriile socio-profesionale si din toate zonele geografice, deci a devenit un standard care depaseste granitele sociologice; in medie, francezii cumpara ceva pe Internet de 54 de ori/an, cosul mediu de cumparaturi valorand 65 €; in total, 42 de milioane de consumatori au cumparat ceva pe Internet in 2022
  • 60% dintre membrii Generatiei Z (nascuti intre 1997 si 2010) verifica website-urile e-commerce atunci cand fac o achizitie in magazinele offline (fata de 46%, in cazul populatiei generale); aproape 1din 2 membri ai acestei generatii au cumparat ceva online dupa ce a vazut respectivul produs/serviciu pe Instagram
  • in epoca post-covid, e-commerce-ul a devenit un nou vector de contact social – 92% dintre clientii online vad acest tip de shopping ca o metoda de a economisi timp, pentru a-l petrece cu prietenii/familia (54%) sau a face activitati culturale/sport (39%)
  • principalele produse si servicii cumparate pe Internet sunt cele care permit consumatorilor sa faca mai rapir cumparaturi – imbracaminte (56%), calatorii (43%), incaltaminte (41%) si bilete de transport (39%)
  • 52% dintre cumparatorii online au comandat produse second-hand in 2022, iar acest procent creste la doua treimi, in cazul tinerilor de 15-25 de ani
  • peste 80% dintre francezi spun ca prioritizeaza calitatea, nu cantitatea, cand cumpara ceva online, iar 70% aleg website-uri implicate in protectia mediului sa care ofera produse facute in Franta

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply