Starea comertului online in Franta, in 2023 (raport)
Federatia franceza de e-commerce (Fevad) si-a facut recent public raportul anual referitor la starea comertului online in tara vest-europeana, anunta ecommerce-europe.eu. Acesta concluzioneaza ca Franta e in continuare a doua cea mai mare piata e-commerce din Europe, dupa Marea Britanie, cu venituri de 146,9 de miliarde €, in 2022 (+13,8% YoY). Documentul (intitulat „E-commerce key figures”) ofera o analiza detaliata a performantei din acest sector al comertului cu amanuntul, pe baza mai multor studii efectuate de Fevad si partnerii sai, in 2022 si 2023.
„E-commerce-ul a ramas o forta importanta in economia franceza, in 2022, generand venituri de aproape 150 de miliarde €. In plus, ofera un punct de vedere unic apropo de tendintele de consum emergente: centralizand toate datele publicate de Fevad in 2023, putem oferi o privire de ansamblu asupra noilor modalitati de consum. Acesta este un document esential pentru imbunatatirea cunostintelor si intelegerea rolului jucat de e-commerce in viata de zi cu zi a consumatorilor francezi”, transmite Marc Lolivier (CEO Fevad).
Ce a descoperit raportul:
- cometrul online reprezinta 12,4% din retailul total, in Franta
- in 2022, au avut loc 2,3 miliarde de tranzactii online (+6,5% YoY) si s-au vandut cu -7% mai putine produse si cu +36% mai multe servicii, fata de 2021
- comertul pe Internet ramane o forta inovatoare in economia franceza – peste 8 din 10 retaileri digitali vor sa prioritizeze investitiile in CSR sau dezvoltare IT
- 2 din 3 magazine online franceze isi vand produsele pe plan international si majoritatea acestora se asteapta la vanzari transfrontaliere mai mari, in 2023; principalele destinatii ale produselor retailerilor francezi sunt Belgia (86%), Spania (68%) si Germania (65%)
- e-commerce-ul sprijina afacerile locale – aproape 15% dintre cumparatorii digitali cumpara de la producatori independenti sau afaceri locale, motivati de dorinta de a-i sprijini (60%), faptul ca e mai practic (57%) si dorinta de a consuma produse locale (53%)
- cumparaturile online sunt populare in randul francezilor de toate sexele, categoriile socio-profesionale si din toate zonele geografice, deci a devenit un standard care depaseste granitele sociologice; in medie, francezii cumpara ceva pe Internet de 54 de ori/an, cosul mediu de cumparaturi valorand 65 €; in total, 42 de milioane de consumatori au cumparat ceva pe Internet in 2022
- 60% dintre membrii Generatiei Z (nascuti intre 1997 si 2010) verifica website-urile e-commerce atunci cand fac o achizitie in magazinele offline (fata de 46%, in cazul populatiei generale); aproape 1din 2 membri ai acestei generatii au cumparat ceva online dupa ce a vazut respectivul produs/serviciu pe Instagram
- in epoca post-covid, e-commerce-ul a devenit un nou vector de contact social – 92% dintre clientii online vad acest tip de shopping ca o metoda de a economisi timp, pentru a-l petrece cu prietenii/familia (54%) sau a face activitati culturale/sport (39%)
- principalele produse si servicii cumparate pe Internet sunt cele care permit consumatorilor sa faca mai rapir cumparaturi – imbracaminte (56%), calatorii (43%), incaltaminte (41%) si bilete de transport (39%)
- 52% dintre cumparatorii online au comandat produse second-hand in 2022, iar acest procent creste la doua treimi, in cazul tinerilor de 15-25 de ani
- peste 80% dintre francezi spun ca prioritizeaza calitatea, nu cantitatea, cand cumpara ceva online, iar 70% aleg website-uri implicate in protectia mediului sa care ofera produse facute in Franta
Leave a reply